navigacija Poduzetništvo & karijere 3
NIJE VIŠE 'GRAD VINA'

Osiječki biznis broj 1: Pivo

'Želimo da građani znaju što piju i koliko je u to uloženo truda pa ćemo organizirati i škole craft pivarstva. Konobari su upoznati sa svakom bocom pa gostima pričaju svoj doživljaj piva.'

Osiječki biznis broj 1: Pivo

Foto: Večernji list

Dojadilo im je, složni su, da se Osijek predstavlja kao grad vina, a zaboravlja se da je zapravo grad piva. Pjenilo se pivo u kriglama u Osijeku još davne 1664. godine. Pivska je scena u gradu živnula u samo mjesec dana – niknuli su nedavno prva kušaonica piva, prva craft pivovara te jedina pivnica. – U gradu piva nismo imali lokal u kojem ćemo piti kvalitetno domaće ili strano pivo, što je smiješno – započinje Tibor Kainz koji je otvorio kušaonicu “Gajba”. Još je prije pokrenuo istoimeni web shop, s dostavom za cijelu Hrvatsku. Na policama je kušaonice čak 120 vrsta ove omiljene tekućine. Pokušavaju pratiti i craft (obrt) pivovare kojih je sve više.

Prvih deset u svijetu

– Želimo da građani znaju što piju i koliko je u to uloženo truda pa ćemo organizirati i škole craft pivarstva. Konobari su upoznati sa svakom bocom pa gostima pričaju svoj doživljaj piva – otkriva.

A za uspjeh je u Osijeku, smatra, potrebno puno više muke nego drugdje u zemlji.

– Nemamo Wi-Fi, ni televizor. To je birtija. Nisu je uređivali dizajneri, kod nas nema kožnih fotelja, nego je “kožno” pivo. Imamo piva koja su u prvih deset na svijetu i građani su to prepoznali – ističe.

Iste vizije dijeli ekipa koja je otvorila prvu osječku craft pivovaru “Black Hat”. Igor Ilić i Danijel Božurić hobi su pretvorili u posao pa su ga iz kuće preselili u poduzetnički inkubator Bios.

– Proizvodimo 3500 do 4000 litara na mjesec, no možda nam se već idućeg mjeseca proizvodnja poveća za 50 posto – govori Igor. U samo 67 kvadrata pivo se kuha, puni i dozrijeva u bocama. Tri do četiri tjedna prođu od mljevenja ječmenog slada do ispijanja.

Stvaranje brenda

A u staroj gradskoj jezgri smjestila se Pivnica Merlon, koja prati bogatu povijest Tvrđe. Posve je to drukčija priča, ali želja je ista – ponuditi građanima ugodno mjesto na kojem će popiti dobro pivo.

– Merlon je naziv za čvrsti uspravni dio ograde koji služi kao zaštita za promatrače i vojsku na vrhu utvrde. Ime pivnice tako korespondira primarnoj funkciji Tvrđe, vojnoj utvrdi – objašnjava Leo Vinković iz Studija 33, zaduženog za brendiranje.

Pazilo se doslovce na svaki detalj, a uređivan je pod dizajnerskom “palicom” Ivane Kocsis. Središnji je šank u drvetu. Nude oko 20 različitih piva, ali i domaća krilca i rebarca.

– Građani se imaju gdje podružiti, a da nisu na cajkama ili tamburicama. Vinski nam je bar u podrumu, a otvorit ćemo i deset soba – zaključuje Biljana Nelović iz Merlona.

>> Doselio sam se u Zagreb, otvorit ću pivovaru i raditi zanatsko pivo

Ocijeni:

1 2 3 4 5

5 (2 ocjena)
Ispravi pogreške

Komentari

1
Registracija