Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 192
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Petra Novosel Balaško:

'Uloga žene u Hrvatskoj se još uvijek promatra iz tradicionalnog kuta'

Petra Novosel Balaško
Foto: PR FOTO
1/2
20.11.2014.
u 14:49

Petra Novosel Balaško vlasnica je portala www.zena.hr, a otkrila nam je da žene u Hrvatskoj najviše zanimaju ljubavna pitanja

Razgovarali smo s Petrom Novosel Balaško, ženom koja iz Čakovca upravlja najčitanijom lifestyle internetskom stranicom u Hrvatskoj www.zena.hr te organizatoricom trećeg po redu izbora za Proizvod godine koji će otkriti koje proizvode žene ove godine smatraju najpoželjnijima.

Kao vlasnica portala Žena.hr, u proteklih osam godina otkako portal postoji, navedite prijelomne trendove u online svijetu Hrvatske?

Svijet se jako promijenio u proteklih 8 godina, a taj tehnološki razvoj ide i dalje ubrzano naprijed. Kad smo mi krenuli s portalom, morali smo mnogima s kojima smo željeli surađivati objašnjavati što je internet portal. Na sreću danas to više nije slučaj. U tom smislu bih i izdvojila neke od ključnih trenutaka u online svijetu Hrvatske. Jedna od najznačajnijih je pojeftinjenje i dostupnost internetskih usluga kao i veće brzine protoka podataka. Dok se prije nekoliko godina u svakom domaćinstvu koje je imalo internet pazilo na svaki potrošeni megabyte, danas velik broj domaćinstava ima flat rate. Isto tako prije 8 godina bio je luksuz surfati internetom preko mobitela, što zbog toga jer su samo najsofisticiraniji modeli mobitela imali mogućnost spajanja na internet, a što zbog toga jer je bilo jako skupo koristiti internetsku vezu preko mobitela.

No mobilni uređaji su znatno napredovali u tehnološkom smislu, a i mobilni operateri su omogućili veću dostupnost interneta po dosta niskim cijenama, tako da je danas normalno da svatko pristupa internetu preko mobitela i to bih istaknula kao drugi moment koji je značajno utjecao na online u Hrvatskoj. Posljedica sveg ovog pojačano je sudjelovanje pojedinaca u kreiranju online sadržaja. I dok se u početku na internetu više pratio sadržaj, danas se formiraju razne zajednice korisnika koji svakodnevno međusobno komuniciraju i razmjenjuju sadržaje, pa bih tako istaknula upravo jačanje društvenih mreža kao posljednji trend. Paradoks svega je da su tinejdžerima društvene mreže postale referentno mjesto druženja, dok izravni kontakti i komuniciranje padaju u drugi plan.

Foto: PR FOTO

Koji sadržaji su ženama najzanimljiviji i za kojim sadržajima one najviše tragaju?

Svakako bih istaknula ljubavnu tematiku koju naše čitateljice vrlo rado čitaju, a rado si i međusobno pomažu u rubrici Savjetovalište gdje nam svakodnevno pristižu pitanja prvenstveno za rubriku ljubav i brak. Nadalje, zanimaju ih najnoviji trendovi iz svijeta mode i ljepote, savjeti vezani za prehranu i mršavljenje te zdravlje. Mladim mamama i trudnicama osobito su zanimljive teme o majčinstvu, rado dijele svoja iskustva i traže savjete vezano uz trudnoću, odgoj i zdravlje djece.

Znamo li konačno što žene zapravo žele?

Svakoga dana se pitamo isto. Ali mislim da smo uz portal Žena.hr doznali više nego što smo svi zajedno znali prije 8 godina u Hrvatskoj. Surađujemo s mnoštvom kreativaca, psihologa, stručnjaka, zdravstvenih djelatnika, književnika, glumaca – i kroz svaku priču doznajemo više. Doznajemo više o tome koliko je svijet muškaraca i žena različit. Istina je da kroz stoljeća neki od postulata i dalje vrijede. No, istina je i da je popularizacija interneta srušila brojne barijere. Naše čitateljice nisu samo poslovne žene iz našeg velegrada. Sve one tipkaju iz različitih dijelova Hrvatske, i manje i više razvijenih.

Koji su izazovi pred ženama?

Nije lako biti žena. Svakodnevno se suočavamo s brojnim izazovima, a jedan od najvećih je uspostaviti ravnotežu između poslovnog i obiteljskog života. Iako je prihvaćena ravnopravnost spolova, uloga žene u Hrvatskoj se još uvijek promatra iz tradicionalnog kuta: žene bi se prvenstveno trebale brinuti o kući i obitelji. U kućanstvu veliki dio poslova pada na teret žene, iako imaju isto radno vrijeme kao i njihove muške polovice. One koje se više posvete karijeri bivaju etiketirane kao loše majke i žene. S druge strane, kad govorimo o izazovima u poslu, žene trebaju uložiti puno veće napore žele li napredovati, često se suočavaju sa „staklenim stropom“ i još uvijek su slabije plaćene od muških kolega za isti posao. Moramo se boriti doslovce za sve, pa i za parkirno mjesto. Nažalost, usprkos proklamiranoj ravnopravnosti spolova, broj žena na vodećim pozicijama, kako u poduzećima, tako i u politici, ostaje malen u odnosu na suprotni spol.

Traže li i hrvatske čitateljice uzore u poznatim estradnim zvijezdama?

Žene koje posjećuju našu stranicu vole pogledati kako se odijevaju naše estradne zvijezde, ali ne bih mogla reći da su im one uzori.

Podijelite s nama tri savjeta o pametnom surfanju internetom

Prvo što bih napomenula je sigurnost na internetu. Obzirom na dostupnost, internacionalnost i u mnogim dijelovima nedovoljnu reguliranost, internet je mjesto na kojem je lako postati (i ne znajući) žrtva prijevare. Ne nasjedajte na sumnjive obavijesti gdje se od vas traže osjetljivi podaci poput šifri, brojeva kreditne kartice ... Opreza nikad dovoljno. Pazite kakve sadržaje dijelite na internetu jer nikad ne znate tko će na njih naići (npr. budući poslodavac koji će zasigurno u pretraživač upisati vaše ime i prezime i onda će se ti sadržaji pojaviti).

Vrijeme koje vam je dano na zemlji je ograničeno i dobro razmislite kako ćete ga raspodijeliti. Vjerojatno ste primijetili kako vam brzo prolazi vrijeme dok surfajte internetom. Potrudite se pametno iskoristiti pa možda čak i ograničiti vrijeme koje provodite surfajući internetom kako ne biste izgubili sate i sate na nešto od čega nemate nikakve koristi. Internet je poznati kradljivac vremena. Promotrite koliko vremena trošite na osobe i aktivnosti koje su vam drage – probajte to posložiti prema prioritetu i u skladu s važnosti koju imaju u vašem životu.

>>Emancipacija žena ostavila im je daljinski u ruci i mjesto na kauču

>>Konzervativci borbu za ravnopravnost žele pretvoriti u ideologiju

>>Moćne žene hrvatskog biznisa: Više rade pa su zato prijetnja

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije