svi su bili u krivu

Slijepo crijevo ipak ima funkciju! Znanstvenici srušili dugogodišnji mit

probavni sustav
Foto: Thinkstock
15.05.2014.

Prema dosadašnjim teorijama, slijepo je crijevo evolucijski ostatak nekoć puno većeg i funkcionalnog organa čije se odstranjivanje preporučivalo

Generacijama se vjerovalo kako slijepo crijevo nema funkciju, no svi su bili u krivi. Znanstvenici su dokazali pravu funkciju ovog organa, a ona je sve samo ne uzaludna.

Otkriveno je kako je slijepo crijevo skladište za dobre bakterije koje bi tijelo moglo upotrijebiti za obnovu probavnog sustava ako oboli od dizenterije ili kolere.

Dosadašnje teorije smatrale su kako je slijepo crijevo evolucijski ostatak nekoć puno većeg i funkcionalnog organa. Godinama se preporučivalo njegovo odstranjivanje, a sama operacija naočigled nije imala nikakve negativne efekte.

Ipak, nova otkrića ne znače da se slijepo crijevo treba zadržati pod svaku cijenu, upozoravaju istraživači američkog Sveučilišta Duke.

– Ovo je na neki način neobična stvar koju smo otkrili, no ne želimo negativno utjecati ili da sada ljudi kažu: ''Ah, slijepo crijevo ima funkciju, sad neću liječniku, zadržat ću ga'' – kaže prof. Bill Parker.

>>10 vrsta bolova koje nikad ne smijete ignorirati

OD
odisej22
22:12 15.05.2014.

Slijepo crijevo ili COECUM,je pocetni dio debelog crijeva.Mislili ste na crvuljak ili APPENDIX.

SJ