revolucionarno otkriće!

Genetski modificiran virus 'ubija' rak? Znanstvenici: Imamo dokaze!

stanice raka
Foto: Thinkstock
27.05.2015.

Riječ je o genetski modificiranom virusu koji "napada samo stanice raka i ubija ih iznutra, a ne veže se na zdrave stanice".

Nakon dvadeset godina potrage za lijekom koji bi mogao liječiti rak, znanstvenici tvrde da imaju dokaze koji otvaraju sasvim novi svijet u pristupu liječenju uznapredovalog stadija raka.

Revolucionarno otkriće šokiralo je znanstvenike i svjetsku javnost, a riječ je o genetski modificiranom virusu koji "napada samo stanice raka i ubija ih iznutra, a ne veže se na zdrave stanice". Na taj način potiče reakciju imunološkog sustava što u konačnici suzbija stanice raka, navodi se u rezultatima istraživanja objavljenom u časopisu Journal of Clinical Oncology, piše The Independent.

Ovo je prvo takvo otkriće i prvi dokazi o učinkovitosti virusne imunoterapije kod oboljelih od raka.

U istraživanju je sudjelovalo 436 pacijenata kojima je dijagnosticirana bolest raka kože u već podmukloj fazi, kojeg nije bilo moguće operirati. Više od 16 % pacijanata na ovu terapiju, nazvanu T-VEC,  počelo je reagirati tek nakon 6 mjeseci od početka liječenja. Kod nekoliko pacijenata reakcije na virusnu terapiju javlile su se nakon tri godine od tretiranja.

Pacijenti na ovoj virusnoj imunoterapiji živjeli su i do 20 mjeseci duže od od onih koji nisu bili liječeni ovom vrstom terapije.

Dok su kod nekih pacijanata u ranijim stupnjevima bolesti rezultati bili nešto skromniji, znanstvenici ističu da je ovo veliki korak na putu za otkrivenje lijeka protiv raka. Ostali oblici imunoterapija koji uključuju stimulaciju tijela da razvija vlastiti imunološki sustav za borbu protiv raka već su razvijeni u uspješne lijekove, a znanstvenici vjeruju da će se ti lijekovi odobriti u idućih godinu dana i tako ući u redovnu uporabu za liječenje oboljelih.

Virus je kupila jedna od vodećih američkih farmaceutskih kuća Amgem te se vjeruje da će se sada stvari razvijati puno brže. Nalazi istraživanja poslani su svim vodećim svjetskim laboratorijima kako bi im bila baza za daljnji razvoj lijeka, navodi se.

"Uvijek smo na viruse gledali kao na neprijatelje protiv kojih se trebamo boriti. Sada je konačno otkrivena njihova prava svrha, a to je borba protiv stanica raka", rekao je voditelj Instituta za istraživanja bolesti raka u Londonu Paul Workman.

>>5 najubojitijih vrsta raka

>>Pila je svaki dan sok od 2,5 kg mrkve. Evo što se dogodilo nakon 8 mjeseci

MA
Malenkost
12:55 27.05.2015.

Juhu!! Super!! A jeli tu u ovom cudu sudjelovao neki Hrvat? to ste zaboravili navesti. Uskoro bi se mogao razviti i modificirani Virus koji bi ljecio i od lopovluka na Balkanu. Strasno! A niste ovo htjeli u rubliku " .... pa se zacudio sto se je dogodilo"?