Digitalni strateg i marketinški konzultant Ira Kaufman pomaže tvrtkama u brendiranju, marketingu na društvenim mrežama, integraciji digitalnog marketinga i transformaciji marketinških strategija. Ima 35 godina iskustva, surađivao je s Phillipom Kotlerom, kojeg često nazivaju “utemeljiteljem suvremenog marketinga”, na unapređivanju inicijativa u društvenom marketingu.
Za nedavna posjeta Hrvatskoj održao je predavanje u Podravci.
Kako prepoznati može li poslovanje preživjeti na digitalnom tržištu?
Postoje četiri čimbenika koji bi vam trebali pomoći utvrditi možete li opstati i biti uspješni na današnjem digitalnom tržištu. Ako slušate i reagirate na svoje ciljno tržište, ako svojim zaposlenicima omogućujete sudjelovanje i uključivanje u sve segmente poslovanja, ako prikupljate relevantne podatke na tržištu prije donošenja odluka, ako orijentirate svoju organizaciju prema revolucionarnom i inovativnom te razvijate digitalno razmišljanje, uspjet ćete na modernom tržištu.
Može li posao preživjeti bez dobre digitalne strategije?
Strategija ovisi o ciljanom tržištu. Danas je nužno imati integriranu digitalnu strategiju koja vam je potrebna i za domaće i za inozemno tržište. Drugi faktor razlikovanja leži u orijentaciji tvrtke, odnosno u tome je li posrijedi model “business to business” ili “business to customer”.
Što treba znati prije kretanja u digitalni marketing?
Tvrtke moraju pristati na temeljne vrijednosti svoje kompanije i razumjeti kako će te vrijednosti biti integrirane u njihov brend. U ovom transparentnom svijetu, gdje potrošači imaju visoka očekivanja od tvrtki i onog što im obećavaju, usklađene vrijednosti najviše će biti u službi dugoročnih ciljeva i omogućit će održive rezultate i ishode poslovanja.
Što bi trebao biti glavni fokus u razvoju strategije?
Integracija. Tvrtke često imaju razne imperativne taktike, no važna je integrirana strategija, koja obuhvaća tradicionalne i nove marketinške metode kroz razne poslovne funkcije te kroz vrijednosni lanac. To je vrlo važno za stvaranje sinergije, koja je nužna za uspjeh i izvrsnost.
Može li poznati brend preživjeti bez strategije u društvenim medijima?
Društveni mediji nisu odgovor, već alat koji je dio integralne digitalne marketinške strategije. Pravi, svjetski poznati brendovi moraju uključivati i dijeliti vrijednosti svih dionika brenda.
>> Što treba poduzeti? U idućih pet godina dovesti 100 tisuća stranih studenata