Pregled dana navigacija Kompanije i tržišta
stigla jedna ponuda

Francuzi za koncesiju na Plesu ponudili 226 milijuna eura

Nude gradnju terminala za 190 milijuna eura, a poslije još stotine milijuna eura naknade.

Foto: Marko Prpić/Pixsell

Sagradit ćemo vam o svom trošku novi putnički terminal vrijedan 190 milijuna eura, platit ćemo vam 226 milijuna eura fiksne koncesijske naknade, a još ćemo vam davati svake godine u idućih 30 godina od 0,5 do čak 61 posto bruto prihoda zagrebačkog aerodroma kao varijabilnu koncesijsku naknadu!

Odustali svi ostali

Tako zvuči ponuda iz snova za koncesiju na Zračnu luku Zagreb koju su ponudili Francuzi, odnosno tvrtke Aerport de Paris i Bouygues okupljene u konzorcij nazvan Zagreb Airport International Company (ZAIC).

Francuzi su jedini poslali konačnu ponudu za koncesiju na Pleso, iako je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u drugi krug natječaja pozvalo šest konzorcija koji su prošli prvi krug u kojem se javilo 10 ponuđača. No, aerodromi Atena, München, Houston i Incheon sa svojim partnerima nisu poslali konačne ponude, kao ni Zürich koji je ipak dostavio na otvaranju ponuda svoju izjavu kako nije imao dovoljno vremena da pripremi ponudu, ali je i dalje zainteresiran za koncesiju na Plesu.

Tako je u ponedjeljak u prostorijama Ministarstva prometa u 14 sati, kad je bio zadnji rok za dostavu ponuda, otvorena samo jedna ponuda, a predstavnici Ministarstva nisu krili oduševljenje njezinim sadržajem. Na otvaranju ponude, koja je dostavljena u velikom paketu s obzirom na obilnost dokumentacije, pročitani su samo iznosi koncesijske naknade, koja se dosta komplicirano izračunava.

Stručno povjerenstvo stoga treba iščitati cijelu dokumentaciju koju su Francuzi dostavili. Ponuda, naime, na pravu izgleda previše dobra da bi bila istinita. Povjerenstvo će onda donijeti odluku hoće li Vladi predložiti sklapanje koncesijskog ugovora sa ZAIC-om. Vlada ima za tu odluku rok od 100 dana od dana otvaranja ponuda.

A francuska ponuda će se ocjenjivati po iznosima fiksne i varijabilne koncesije, poslovnom planu, tehničko-operativnom planu i financijskom planu.

Francuska je ponuda više nego izdašna pa su tako, vjerojatno ne očekujući da će biti jedini ponuđači, Francuzi možda i malo pretjerali s iznosima koje su obećali. U natječajnoj dokumentaciji je, primjerice, kao minimalan iznos koji koncesionar mora plaćati u svrhu koncesije po svakom putniku i toni prometa na Plesu bilo određeno 50 euro centi, a ZAIC je ponudio čak 1,25 eura. Prema sadašnjem stanju prometa robe i putnika na zagrebačkom aerodromu, fiksna koncesija u 30 godina iznosila bi 87 milijuna eura. No s obzirom da koncesionar mora povećati promet na Plesu, u sljedećih 30 godina očekuje se i više putnika i veći robni promet, pa fiksna koncesija raste tako na 226 milijuna eura, koji idu u državni proračun.

Francuzi su bili vrlo široke ruke i što se tiče varijabilnog dijela koncesijske naknade, a to je postotak ukupnih prihoda zagrebačkog aerodroma. Tako u prvim godinama nude svega 0,5 posto tih prihoda, no nakon 10 godina taj postotak je već 11 posto i raste iz godinu u godinu, da bi zadnjih pet godina iznosio čak 60 i 61 posto.

Prihodi Plesa su trenutačno oko 50 milijuna eura, a rastu iz godine u godinu, pa će tako za 30 godina biti puno veći nego sad, a onda to znači i da će taj dio koncesijske naknade biti popriličan.

Nova Vlada odlučuje

Koliko će to biti, prema priloženoj ponudi, stručno povjerenstvo tek treba otkriti u svojim analizama, ali radi se o nekoliko stotina milijuna eura.

Državni tajnik u Ministarstvu prometa, Tomislav Mihotić na otvaranju ponude za Pleso bio je zadovoljan jedinom ponudom.

– Uspješno smo priveli kraju ovu fazu izbora koncesionara, a prema pročitanom sadržaju ponude potencijalni koncesionar nudi nekoliko stotina milijuna eura naknade. I međunarodne financijske institucije s kojima smo u kontaktu izrazile su spremnost financirati taj projekt – rekao je Mihotić.

No pitanje je hoće li nova Vlada prihvatiti projekt koji je započela stara Vlada. Sindikati Zračne luke pak traže da se natječaj poništi.

Bouygues koncesinar na Ipsilonu Bouygue

Bouygues koncesinar na Ipsilonu

Bouygues je velika francuska građevinska tvrtka koja u Hrvatskoj već ima koncesiju nad Istarskim ipsilonom koju je dobila još 90-ih godina. No taj koncesijski ugovor je tako složen da Francuzi dosad Hrvatskoj nisu platili ni kune koncesijske naknade, a pri tome dobivaju od Republike Hrvatske financijsku pomoć. Otvaranje ponuda za Pleso u drugom krugu bilo je odgađano dva puta jer su ponuđači tražili više vremena za sastavljanje ponuda.

Pristigla jedina ponuda, i to od Francuza, potvrdila je glasine otprije koje su govorile da će se upravo Francuzi jedini javiti.

Ocijeni:

1 2 3 4 5

0 (0 ocjena)
Ispravi pogreške

Komentari

Registracija
  • josmalopanestalo josmalopanestalo

    18.12.2011 u 11:54h

    treba napraviti super kao s inom,francuzi će samo ulagati a ništa zaraditi ( a ugovore nesmije nitko vidjeti)
    0 0% 0
  • juma juma

    15.12.2011 u 00:30h

    Bouygues koncesinar na Ipsilonu Bouygues je velika francuska građevinska tvrtka koja u Hrvatskoj već ima koncesiju nad Istarskim ipsilonom koju je dobila još 90-ih godina. No taj koncesijski ugovor je tako složen da Francuzi dosad Hrvatskoj nisu platili ni kune koncesijske naknade, a pri tome dobivaju od Republike Hrvatske financijsku pomoć. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Ako je ovo jedina ponuda, onda mozemo ocekivati nesto slicno. Koncesiju treba dati Nijemcima ili Svicarcima. Francuzi, Grci, Talijani, ti neradnici samo gledaju kako ce vas zaj... i od love nista.
    0 0% 0
  • 5533

    14.12.2011 u 21:55h

    Ponuda je zaista odlična. Bitno je sklopiti dobar ugovor o koncesiji (ukoliko nova Vlada prihvati ovog potencijalnog koncesionara). Ukoliko se koncesionar ne pridržava ugovorenih ugovora, davatelj koncesije (u ovom slučaju država) može ugovor-raskinuti; davatelju koncesije to omogućuje ZOK (NN 125/08) odnosno Pravilnik (NN 9/09). Sam fiksni dio naknade je odličan, plus ibera varijabilni...poprilična svota bi se slila u državni proračun. Naravno, bitna je i transparentnost, što bi također bilo izvedivo, obzirom da postoje javni podaci o svim ugovorima o koncesiji sklopljenim u RH.
    0 0% 0
  • josmalopanestalo josmalopanestalo

    18.12.2011 u 11:54h

    treba napraviti super kao s inom,francuzi će samo ulagati a ništa zaraditi ( a ugovore nesmije nitko vidjeti)
    0 0% 0
  • juma juma

    15.12.2011 u 00:30h

    Bouygues koncesinar na Ipsilonu Bouygues je velika francuska građevinska tvrtka koja u Hrvatskoj već ima koncesiju nad Istarskim ipsilonom koju je dobila još 90-ih godina. No taj koncesijski ugovor je tako složen da Francuzi dosad Hrvatskoj nisu platili ni kune koncesijske naknade, a pri tome dobivaju od Republike Hrvatske financijsku pomoć. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Ako je ovo jedina ponuda, onda mozemo ocekivati nesto slicno. Koncesiju treba dati Nijemcima ili Svicarcima. Francuzi, Grci, Talijani, ti neradnici samo gledaju kako ce vas zaj... i od love nista.
    0 0% 0
  • 5533

    14.12.2011 u 21:55h

    Ponuda je zaista odlična. Bitno je sklopiti dobar ugovor o koncesiji (ukoliko nova Vlada prihvati ovog potencijalnog koncesionara). Ukoliko se koncesionar ne pridržava ugovorenih ugovora, davatelj koncesije (u ovom slučaju država) može ugovor-raskinuti; davatelju koncesije to omogućuje ZOK (NN 125/08) odnosno Pravilnik (NN 9/09). Sam fiksni dio naknade je odličan, plus ibera varijabilni...poprilična svota bi se slila u državni proračun. Naravno, bitna je i transparentnost, što bi također bilo izvedivo, obzirom da postoje javni podaci o svim ugovorima o koncesiji sklopljenim u RH.
    0 0% 0