navigacija Kompanije i tržišta
strateški partner

Filipinski ICTSI za 30-godišnju koncesiju ulaže milijardu kuna

Zahvaljujući novom partneru otvorit će se nekoliko stotina novih radnih mjesta. Odlučeno je da se za najvredniji lučki posao, terminal na Brajdici, pronađe još jedan strateški partner

Filipinski ICTSI za 30-godišnju koncesiju ulaže milijardu kuna

Foto: Goran Kovačić/Pixsell

Od 10 Vladinih projekata najavljenih za pripremu ili realizaciju u prvom tromjesečju ove godine, Luka Rijeka bit će prva koja će dobiti strateškog partnera, a to je, prema najavama, filipinski ICTSI, s kojim se danas u Rijeci potpisuje ugovor. Vrijednost projekta procjenjuje se na milijardu kuna.

Međunarodna važnost

Filipinci će dobiti koncesiju na 30 godina na kontejnerski terminal Brajdica, a planirana ulaganja uključuju primjenu modernih tehnologija koje će omogućiti potpunu automatizaciju praćenja iskrcaja, skladištenja i otpreme kontejnera. Tako će Luka Rijeka dobiti i veću međunarodnu važnost u prometu te će u sljedećem razdoblju otvoriti, prema procjenama, nekoliko stotina novih radnih mjesta.

Privatizacija Luke Rijeka najavljena je prije tri godine, kada se predvidjelo osnivanje četiri-pet tvrtki, od kojih bi svaka gospodarila svojim terminalom i bavila se specijaliziranim vrstama tereta, dok bi Luka Rijeka zadržala kontrolni vlasnički paket u svakoj novoj tvrtki. Prva na redu za privatizaciju bila je tvrtka Jadranska vrata, koja je u 100-postotnom vlasništvu Luke Rijeka i koja vodi najvredniji lučki posao, odnosno terminal na Brajdici.

Prije dvije godine čelnici Lučke uprava Rijeka i Jadranskih vrata potpisali su ugovor o produljenju koncesije na kontejnerskom i Ro-Ro terminalu Brajdica za razdoblje od novih 30 godina i taj ugovor stupa na snagu u studenome ove godine, odnosno nakon isteka sadašnje desetogodišnje koncesije.

No odlučeno je da se uvede i novi strateški partner kako bi se realizirala nabave dvaju novih modernih kontejnerskih mostova za Brajdicu vrijednih oko 14 milijuna eura.

Uređenje skladišta

Planirano je i daljnje uređenje i korištenje pozadinskog lučkog skladišta na Škrljevu za kontejnerski promet te podizanje efikasnosti na terminalu uvođenjem nove tehnologije s ciljem povećanja kapaciteta.

Vodeća luka koja upravlja sa 22 terminal

Vodeća luka koja upravlja sa 22 terminala u 16 zemalja

Filipinski International Container Terminals Services Inc (ICTSI) jedna je od vodećih luka koja upravlja sa 22 terminala u 16 zemalja. Promet je prošle godine iznosio 3,55 milijuna TEU-a. Terminale imaju u Brazilu, Poljskoj, Gruziji, SAD-u, Meksiku, Argentini, Kini, Filipinima, Indoneziji, Japanu, Ekvadoru, Madagaskaru... Nakon ulaska Filipinaca, Rijeci će se otvoriti nova tržišta te će biti prometno važna europska luka, a tomu će pripomoći i planirana gradnja nizinske pruge. U master planu razvoja riječke luke stoji odrednica da bi 2016. Rijeka mogla dosegnuti kapacitet od milijun TEU-a.

Ocijeni:

1 2 3 4 5

0 (0 ocjena)
Ispravi pogreške

Ključne riječi

Komentari

Registracija
  • -obrisani- -obrisani-

    06.03.2011 u 16:37h

    A da nas nisu pokrali mi bi i dalje bili 4.brodogradiliste Evrope. Da nisu svjesno i planirano upropastavali zemlju ii manje ni vise vec 19 punih godina. Prije 19 godina smoo bili vlasnici svake stope nase drzave, svih tvornica i industrije, cesta i trajekata. Danas?! Tko je zbog toga na stupu srama, dozivotnom zatvoru, zabrani ulsaka u zemlju? Ne, takvi su samo unaprijedjeni i ususkani u milijarde eura. Debeli, sretni i zadovoljni. Sa vrlo talentiranom djecom...koja danas vode njihove poslove...
    0 0% 0
  • netkonitko netkonitko

    06.03.2011 u 15:35h

    Aha u novogovoru se to zove \"strateški partner\". Pa to već imamo u Ini, Plivi, HT.u, Sunčanom Hvaru, svim bankama, dijelu hotela, Jadranskom moru... \"Strateški partner\", koji eufemizam za rasprodaju zemlje i iznošenje dobiti van slijedećih 30 godina... . Kako to da nam ne teče med i mlijeko uz tako genijalnu vladu??? Još se samo čeka strateški partner u Hrvatskim šumama, vodama i HEP.u i to je to... Sluge bili, sluge opet postali.... Svaka čast vladi na još jednom \"uspješnom\" projektu, slijedi još 10 sigurno jednako vrijednih...
    0 0% 0
  • stefj stefj

    06.03.2011 u 14:00h

    Da se išlo s Kinezima, u roku godinu dana Rijeka bi pretekla Kopar i Trst, a vjerojatno i većinu ostalih luka u Mediteranu, no naravno da to ne paše EU. Odabir Filipinaca je nešto što su nam dozvolili, a za budućnost luke Rijeka to je poput svete vodice, bez puno koristi. Možda se poslovanje Rijeke digne na malo viši nivo, ali i dalje će to biti ispod Kopra ili Trsta...
    0 0% 0
  • -obrisani- -obrisani-

    06.03.2011 u 16:37h

    A da nas nisu pokrali mi bi i dalje bili 4.brodogradiliste Evrope. Da nisu svjesno i planirano upropastavali zemlju ii manje ni vise vec 19 punih godina. Prije 19 godina smoo bili vlasnici svake stope nase drzave, svih tvornica i industrije, cesta i trajekata. Danas?! Tko je zbog toga na stupu srama, dozivotnom zatvoru, zabrani ulsaka u zemlju? Ne, takvi su samo unaprijedjeni i ususkani u milijarde eura. Debeli, sretni i zadovoljni. Sa vrlo talentiranom djecom...koja danas vode njihove poslove...
    0 0% 0
  • netkonitko netkonitko

    06.03.2011 u 15:35h

    Aha u novogovoru se to zove \"strateški partner\". Pa to već imamo u Ini, Plivi, HT.u, Sunčanom Hvaru, svim bankama, dijelu hotela, Jadranskom moru... \"Strateški partner\", koji eufemizam za rasprodaju zemlje i iznošenje dobiti van slijedećih 30 godina... . Kako to da nam ne teče med i mlijeko uz tako genijalnu vladu??? Još se samo čeka strateški partner u Hrvatskim šumama, vodama i HEP.u i to je to... Sluge bili, sluge opet postali.... Svaka čast vladi na još jednom \"uspješnom\" projektu, slijedi još 10 sigurno jednako vrijednih...
    0 0% 0
  • stefj stefj

    06.03.2011 u 14:00h

    Da se išlo s Kinezima, u roku godinu dana Rijeka bi pretekla Kopar i Trst, a vjerojatno i većinu ostalih luka u Mediteranu, no naravno da to ne paše EU. Odabir Filipinaca je nešto što su nam dozvolili, a za budućnost luke Rijeka to je poput svete vodice, bez puno koristi. Možda se poslovanje Rijeke digne na malo viši nivo, ali i dalje će to biti ispod Kopra ili Trsta...
    0 0% 0