Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 50
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Krah autokuća
Povratak na članak

Apel autodilera Vladi: Smanjite trošarine ili ćemo svi propasti

Prodaja automobila je 2008. pala 50%, a 2009. još 40%. Dosad je izgubljeno pet tisuća radnih mjesta, a trgovci drže da bi privremenom primjenom njihova prijedloga profitirala i država

Komentari 24

DU
Deleted user
19:43 02.05.2010.

Sve divno&krasno (Ne laje kuja radi sela nego radi sebe!), ali... Zar ne bi bilo baš ono do boli unfair da se iz proračuna RH koji se puni, između ostalog, i posebnim porezom popularno zvanim harač, sufinanciraju i naknade za zamjenu starog automobila!? Doista ne vidim da je trenutak za tako nešto, a čak i da je prosperitet i sveopći boljitak nacije - opet je to moralno dvojbeno da li nekom poreznom obvezniku treba skinuti s računa e da bi neki drugi porezni obveznik dobio od države neki iznos da zamijeni svoj auto novim... Što se tiče krize i u auto segmentu tržišta - ah, notorno znano da se skoro 90 % kupovina automobila obavlja nekom financijskom protezom tipa krediti, leasing itd. Banke su zatvorile slavine, pooštrile uvjete, porasle su kamate i valutni rizik promjene tečaja, a ljudi strepe od gubitka posla i - to bi bili te svima znane novonastale okolnosti na tržištu koje rezultiraju padom prodaje. Trošarine su sigurno neki faktor, ali ne presudni jer ljudi naprosto nemaju više novca ni kredita nadohvat ruke kao nekada. U članku pak nema one informacije koja je objelodanila dugoročnu računicu nekih velikih proizvođača auta - da su oni spremni prodavati model i za 40 % nižu cijenu samo da bi preživjeli oni i grozdovi dobavljača koji su na njih naslonjeni. Znači, prvo neka oni dramatično snize cijene pa onda tražiti državu... Golf iste razine opreme je ionako recimo u RH skoro 2000 eura skuplji nego u Poljskoj!

VL
AG
Agramer198
20:10 02.05.2010.

To stoji kaj veli mikrogrizzly,al treba imati na umu i mentalitet nas Hrvata. Znam susjeda koji je dobio novi posao u Končaru prije tri godine koji se relativno dobro plaćao,a budući da je bio jedini zaposleni od obitelji s troje djece to mu je fino kapunulo. I sad umjesto da svaki mjesec stavi na stranu dio koji mu nece toliko falit kako bi si uštedil da može zakrpat krov koji mu je prokišnjaval ili čisto radi toga da ima nešto za crne dane on lijepo odi i \"kupi\" si novi lijepi auto na kredit s prvom plaćom. I tako se on vozi, odvaja jedno 30% plaće za otplatu i sve fino i krasno. I onda udarila kriza, njega preselili na dosta lošije plaćeno mjesto, krov opet prokišnjava, a rata za auto sad ne jede 30 neg prije negdje oko 70% plaće. Al neda on auto. I tako ja gledam njega kak se on vozi u svojem novom autu,a djeca mu doma crnog kruha gladna. Ali hej pa on ima novi auto za 3-5 godina... Pa si mislim da vjerojatno nije jedini koji će radije se u novom autu vozit da ga suseda Štefanija može vidjeti neg da, ne daj Bože, ulica bruji o tome kako on nije mogao otplaćivati auto. A djeca mu dotle u dronjcima hodaju...

VL
OB
-obrisani-
20:39 02.05.2010.

pa nije cestarina išla 50% nego auto osiguranje koje dere mlade vozače i skida \"bonuse\".oni se najviše bogate.ali to je stara priča.uvijek se bogate banke i osiguravajuče kuće

VL
AN
andrijacatch
21:42 02.05.2010.

Automobili su kod nas još uvijek preskupi bez obzira na trošarine. Autokuće možda nemaju rezerve u maržama ali proizvođači sigurno imaju, i to velike. Ne treba biti previše pametan pa prosurfati i vidjeti cijene u okolišu a da ne pričamo po drugim kontinentima. Nek smanje cijene pa će trošarine biti niže pa će ljudi kupovati.

VL
CH
chemica
21:49 02.05.2010.

Genijalna ideja. Spašavati uvoznike. Propast će Renault ili Fiat. Kakve li ogromne tragedije za nas Hrvate. Tih par tisuća ljudi koji su ostali bez posla bi mogli početi nešto raditi i stvarati radom svojih ruku, a ne preprodavati tuđih ruku djelo. Jedina korist po Republiku Hrvatsku su upravo porezi koje naplaćuje. Prošla su vremena švercanja svega i svačega, sada će se napokon početi nešto proizvoditi u ovoj upropaštenoj zemlji. Morat će se prvo zaraditi da bi se trošilo. Nešto kao Slovaci. Oni kupuju automobile koje su sami proizveli u vlastitim tvornicama. Bili su pametni pa su odlučili raditi, a ne samo trgovati. Novac ostaje kod njih, a mi naš razasipasmo po bijelom svijetu. Nema više.

VL
RI
Ringo
21:51 02.05.2010.

Nema potrebe poticati uvoz auta. Što ih se manje uveze to bolje. A automobilski lobi ne spominje kako su uspjeli isposlovati 100% veće trošarine za rabljene prije 6-7 godina koje vrijede i danas. Vlada je tada poslala jasnu poruku: kupujtee nove aute, a sirotinju tko šiša. Moja poruka automobilskom lobiju: tko vas šiša.

VL
NU
number23
08:37 03.05.2010.

Ni smanjenje trošarina neće pomoći jer prodaja automobila može biti samo još slabija..Kriza je i od države se ne može tražiti smanjenje trošarine ili poticaji jer se i država treba financ mjerama izvući od bankrota.

VL
SH
sharky
08:53 03.05.2010.

Ljudi, sve što ste rekli - stoji ... svaka riječ ... Ali, vise nam riječi nisu dovoljne ... Treba ih pretvoriti u dijela ... Zvuci kao otrcani kliše - ali je tako ... Ne kažem da treba rušiti državu, ali definitivno treba na vlast dovesti mlade i sposobne, neopterećene milijunskim aferama, tj. bez putra na glavi ... Tako dugo dok vladaju podobni tj. stranački pobočnici, neće nam biti dobro ... Zakoni se moraju mijenjati, pa je tako i sa onima vezanim u z auto industriju ... Tko će kontrolirati osiguravajuće kuće ??? Tko će se odreći tog dijela \'kolača\' ?? Samo onaj kojemu ta hrpa novaca ništa ne znači, tj. onaj kojem će biti važno da danas 100 ljudi MOŽE platiti normalan iznos auto osiguranja, pa i sutra, i prekosutra ...

VL
DU
Deleted user
08:54 03.05.2010.

\"pa je hitno potrebno poduzeti mjere za spas hrvatske autoindustrije, upozoravaju predstavnici autakuća.\" Od kada su to prodavači automobila Autoindustrija? Realno, ima ih puno previše (pogledaj cestu od Lesnine prema Sesvetama) i sada ne mogu svi opstati! A, da suu trošarine paprene jesu i ne bih se bunioo protiv sniženja, ali raja nema para i neće 1.000 € promijeniti tu činjenicu!

VL
KO
kokolomoj
09:04 03.05.2010.

Auto - \"industrija\"? :/

VL
BI
bioninjahrv
09:25 03.05.2010.

Ako pogledate izvještaje banaka vidjeti će te da se štednja povećava, dakle love ima, ali nitko ne troši jer se svi boje. Činjenica je da ako netko treba stan ili auto ili namještaj i ako je u mogućnosti da si to priušti sad mu je prilika jer su cijene pale (sada su realne, a ne onako napuhane). Isto tako je činjenica da ako nemaš love nikakva smanjena trošarina ti neće pomoći, osim toga zašto bi mi pomagali industriju Njemačke, Italije, Japana, Francuske i sl., koliko ja znam auti se ne proizvode u Hrvatskoj mi ih UVOZIMO!

VL
DE
Deprimirani
09:43 03.05.2010.

Auto industrija??? Pa kreteni jedni trgovački to nije industrija!! To je preprodavanje ili trgovina!! Od toga naša zemlja nema nikakve koristi a radna mjesta nisu zarada za državu nego gubitak u globalu! Sve što se preprodaje (trguje) nije pravi novac nego pretakanje iz šupljega u prazno (u korist proizvođača). I još automobili! Od kojih više nema mjesta u gradu1 Pa zar budalaši ne vidite da ste došli u zasićenje od toga dreka zvanog automobil? Fali vam onih 40% marže, a?

VL
OB
-obrisani-
12:12 03.05.2010.

Ovo je smješno, \"oni\" da ne bi propali, \"moraju\" godišnje prodati 60.000 vozila, a po procjeni ove godine će prodati 35.000. Pa riješite to međosobno i smanjite sami sebi broj i bit će dosta i tih 35.000 koje prodate. Čovječe, kao da je auto kruh pa ideš po njega svaki dan u dućan, koja gramzivost i pohlepa. Svake tri godine izlazi obnovljena linija tih automobila ili kompletno nova. Kao da ljudi nemaju veće brige i potrebe u životu nego u jednom desetljeću izmjeniti tri metalne kante. Teško bolesni konzumerizam. A krediti do grla. Vanjski dug gotovo 45 milijardi eura. Pola tog duga ste vi koji ovo čitate. Dakle, ljudi i poduzeća. Krediti na automobile, stanove, ljetovanja, zimovanja... sve tu ide. Ostala polovica duga je u omjeru 10 milijardi dug banaka, 7,5 milijardi stranih ulaganja i više od 5 milijardi državnog vanjskog duga.

VL
OB
-obrisani-
12:22 03.05.2010.

tko mi može odgovoriti na ovo pitanje: ja bih kupio auto u Hrvatskoj i ponovno ga izvezao u EU, trebam li i ja platiti sve te trošarine i poreze ili se sve to izbjegne?

VL
TO
TomD
14:25 03.05.2010.

To je uvozna grana, ali će stotine ili tisuće naših sugrađana ostati bez posla. Nisu ljudi krivi kaj su našli posao kod auto-dilera, a ne npr. u općini...

VL
GO
gori
16:13 03.05.2010.

samo da kretenski političari kao sto je obama prestanu pumpati lovu u autoindustriju i da pametni investitori krenu s lovom dalje pa da konacno dobijemo kvalitetne i jeftine automobile koji mogu trajati za zivotnog vijeka ili dulje. tako je rijeseno i pitanje ekologije i konzumerizma. kljucna stvar je zapravo na sto drugo ce mafija iliti drzava uvesti porez koji gubi nakon nestanka autoindustrije kakvu danas poznajemo.

VL
GO
gori
16:17 03.05.2010.

moj prijedlog za rjesavanje manjka poreza nakon uvodjenja jeftinih i kvalitetnih automobila kao standarda: porez na vodokotlic ili WC skoljku stariju od 5 godina. na taj nacin bi zaposlili sve koji ostanu bez posla u autoindustriji i jos otvorili nova radna mjesta. a da ne govorimo o kvaliteti zivota koju bi hrvati imali kad bi svakih 5 godina imali novu WC skoljku. jos bi se mozda mogla uvesti i godisnja kontrola, za svaki slucaj i ako ti skoljka ne prode na tehnickom moras ju mjenjati i ranije. nebi ja isao na WC di nemaju naljepnicu s tehnickog od te godine, a-ne.

VL
ZV
zvocalo
16:45 03.05.2010.

osigurajte ljudima posao, plaće dostojne za normalan život. smanjite lihvarske provizije, kamate, pa možda se poveča prodaja automobila.

VL
OT
on_the_fly
17:35 03.05.2010.

Sad se veleuvoznici automobila vade na vodece svjetske drzave! Ljudi moji, oni financiraju autoindustriju jer PROIZVODE AUTOMOBILE, a vaditi se na dvije firme koje rade autodijelove(a njihova buducnost stvarno ne ovisi o HR trzistu) je licemjerno. PODUPIRATI PRODAJU TUDJE ROBE JE STVARNO ZA K****!!

VL
CV
crna vrana
07:48 04.05.2010.

Poruka autodilerima: za početak snizite svoje visoke marže, zatim pritisnite bankare da snize svoje lihvarske kamate na kredite za kupnju auta, pa tek onda tražite od države da snizi trošarine.

VL
« 1 2 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.