Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 2
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Potrošački savjetnik

Ako u jamstvu nije naveden rok, uzima se 'razumni rok' od 45 dana

laptop
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
12.11.2013.
u 18:00

Na pitanja čitatelja odgovara Igor Vujović, glavni tajnik i savjetnik društva Potrošač

Pitanje: Sredinom listopada predala sam privatni laptop u ovlašteni servis. Uskoro mi se e-mailom javio njihov djelatnik i rekao da će se javiti za nekoliko dana i obavijestiti me o daljem postupanju. Kontaktirala sam s njim telefonski i e-mailom i zamolila da mi kaže u kojem bi se roku kvar mogao otkloniti. S obzirom na to da je uređaj pod garancijom i da ima prednost pri otklanjanju kvara, kazao mi je da bi to moglo biti za četiri-pet dana, no prošlo je i više od 10 dana praznih obećanja i isprika da će laptop popraviti do sutra ili za nekoliko dana jer je u servisu velika gužva. Kad sam shvatila da se moj problem uopće ne rješava, uputila sam e-mail direktno upravi, objasnila što se događa i zamolila da u roku od 24 sata netko sa mnom kontaktira. Opet su me ignorirali. Dva tjedna nakon predaje laptopa u servis na njihovim sam stranicama pronašla informaciju da se za moj laptop “čeka dio”, no i dalje mi se nitko ne javlja da mi objasni što se događa. S obzirom na to da se radi o laptopu koji mi je neophodan, molila bih vas za savjet postoji li neki brži i jednostavniji način rješavanja mog problema.

Odgovor: Ako u jamstvu proizvoda nije naveden rok u kojem on treba biti servisiran, uzima se razumni rok koji u praksi iznosi 45 radnih dana. Budući da vam je laptop potreban u svakodnevnom radu, od servisa možete zatražiti zamjenski uređaj. No ako takav uređaj nemaju, morate pričekati do isteka razumnog roka od 45 dana kako biste mogli poduzeti daljnje korake.

Pitanje: U New Yorkeru sam 23. rujna kupila cipele koje sam tjedan kasnije zamijenila za veće, a onda su se uništile nakon tri-četiri nošenja. Reklamirala sam ih i tražila povrat novca, jer isti artikl više ne želim. Rekli su mi da to nije moguće, već da cipele mogu zamijeniti za iste ili neke druge u istoj novčanoj vrijednosti. Problem je, međutim, što nisam uspjela naći račun, a nisu ga, tvrde, našli ni u tvrtki, iako sam im točno navela oba datuma. Molila bih vas da mi kažete što bih trebala učiniti, koja su moja prava i je li točno da ne mogu dobiti povrat novca? (J. V.)

Odgovor: Savjetujem vam da prihvatite ponudu trgovca te cipele zamijenite za nešto drugo u trgovini. Budući da nemate račun, uopće vam nisu dužni izići ususret.

U srijedu: Financijski savjetnik

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije