navigacija Hrvatska 60
PREKRŠENA SIGURNOSNA PROCEDURA

Pogledajte snimku zbog koje je pokrenuta istraga u Croatia Airlinesu: Učenik-pilot ostao sam u kabini na letu London – Zagreb i naručio kavu!

Croatia Airlines pokrenula je internu istragu. Prekršena je sigurnosna procedura koja nalaže da u kabini nikad ne smije biti samo jedan pilot

Foto: Screenhot

Croatia Airlines pokrenula je internu istragu oko događaja na letu zrakoplova te aviokompanije 30. listopada ove godina iz Londona za Zagreb, let OU491, kad je kopilot ostao sam u kabini nakon što ju je kapetan Josip Grgec, inače direktor sektora prometa CA, napustio. 

Time je prekršena sigurnosna procedura koja nalaže da u kabini nikad ne smije biti samo jedan pilot. To pravilo uvedeno je nakon što je kopilot Airbusa Germanwingsa Andreas Lubitz u ožujku 2015. godine nakon što je ostao sam u pilotskoj kabini namjerno srušio zrakoplov u francuskim Alpama.

Lubitz je iskoristio odlazak kapetana na toalet, zaključao se u kokpit i potom srušio zrakoplov te u smrt odveo 150 ljudi. Stoga je uvedena sigurnosna procedura koja propisuje da u slučaju da kapetan ili kopilot moraju na toalet, u pilotsku kabinu ulazi netko od kabinskog osoblja zrakoplova kako bi u kokpitu uvijek bile dvije osobe.

Grgec je zbog istrage suspendiran s letenja kao i Slaven P.  Naši sugovornici kažu da je kopilot koji je ostao sam u pilotskoj kabini na letu OU491 u biti učenik, Slaven P. koji se tek školuje za pilota u sklopu takozvanog programa Pay to Fly.

A do istrage cijelog slučaja je došlo jer je Slaven P. na društvenim mrežama objavio snimku kako sam pilotira. Ta snimka u međuvremenu je uklonjena s njegovih profila na društvenim mrežama.

Na snimci koju eksluzivno objavljujemo vidi se da se radi o letu London – Zagreb 30. listopada ove godine i da je Slaven P. sam u kabini, usto nešto govori na talijanskom jeziku, a na kraju kaže: "Ajmo, jednu kavu vamo."

Pay to Fly program je inače komercijalni program školovanja pilota koji je Croatia Airlines uvela 2014. godine. Mladi piloti koji imaju osnovnu profesionalnu pilotsku dozvolu, ali su bez iskustva, plaćaju Croatia Airlinesu oko 30.000 eura da steknu dovoljan broj sati letova koji im je potreban da bi mogli konkurirati za posao u nekoj zrakoplovnoj tvrtki.

Piloti-učenici za tih 30.000 eura prođu trening na tlu i simulator, a onda se na zrakoplovima Croatia Airlinesa uče letjeti. Prvo za upis tipa aviona lete takozvanu zonu, a to je let na Airbusu ili Dashu bez putnika u trajanju od oko 40 minuta. Nakon toga lete 500 sati na redovitim linijama Croatia Airlinesa, dakle s putnicima u avionu.

Pri tome prvih 200 sati u kokpitu uz kapetana sa školarcem su i “pokrivač” (kopilot) te instruktor, a zatim 300 sati pilot iz programa Pay to fly leti samo s kapetanom. Pri tome svaki sat tog leta plati 10 eura.

> > Vozio se automobilom po pisti, pilot morao prekinuti slijetanje

Ocijeni:

1 2 3 4 5

4 (26 ocjena)
Ispravi pogreške

Ključne riječi

Komentari

72
Registracija
  • cigrovski.darko cigrovski.darko

    16.11.2016 u 22:03h

    Suspenzija pravilna, nepoštivanje pravila i potpuno pogrešna procjena učenika pilota. Učenika poslati na dodatna psihološka testiranja, naginje opasno narcisoidnosti i nerazumijevanju pojma odgovornosti prema drugima osim prema sebi.
    34 87% 5
  • kupatilo kupatilo

    16.11.2016 u 23:20h

    Neznam sto reci za pilota al ovaj decko nije sigurno za buduceg pilota.Jer ovako gl.up postupak ne samo daje nastetio pilotu,kompaniji a trebo bi po meni njemu samom najvise jer ovo nije ni za ponašanje na terasi nekog kafica.Nekima moze biti faca al normal..nima svakako ne.
    26 87% 4
  • bunjevci bunjevci

    16.11.2016 u 22:13h

    I vi hoćete da letite za Ameriku.
    25 69% 11
  • Johnny Rotten Johnny Rotten

    21.12.2016 u 18:10h

    Balkania Airlines
    1 100% 0
  • maxist

    18.11.2016 u 20:55h

    pristojan dečec naruči kavu umjesto konjaka ili viskača i odmah uzbuna u kokošinjcu
    1 100% 0
  • 456852

    18.11.2016 u 09:06h

    Podrska pilotu, prvo ne trebamo mi "pravila Andreasa Lubitza", drugo pogledaj kako te napadaju a to rade iz straha jer su kukavice i niskoristi, pola ovih komentatora valjda nemre se u autu snac a kamo li u avionu pa im je nepojmljivo da se i na 20km nadje vremena i za zajebanciju pogotovo na autopilotu .. sad bi te svaki ovaj nesposobnjakovic proglasavao debilom u ime ovog i onog, cinjenica je da se ne treba slikati i to je jedina prava greska .. oni jedva znaju razliku izmedju busa i zrakoplova, sto puta vidjeno krizanje pljeskanje itd .. blijede face pri prvoj turbulenciji itd...i oni dijele pouke s ovim bijednim VL..
    0 0% 2
Pregledaj sve komentare