navigacija Hrvatska
Sjednica Vlade

Novim zakonom socijalna pomoć za samce bit će 600 kuna

Novim se zakonom, u stvari po prvi put jasno propisuje tko može, a tko ne može primiti socijalnu pomoć i tako će sigurno biti manja zlouporaba socijalne naknade, pojasnio je resorni ministar Darko Milinović

Novim zakonom socijalna pomoć za samce bit će 600 kuna

Foto: Anto Magzan/PIXSELL

Samac ili obitelj koja ima vrijednost imovine veću od  332.600 kuna iznad propisanog potrebnog prostora za stanovanje neće imati pravo na socijalnu pomoć od države. Za samca je propisana vrijednost imovine 35 četvornih metara stana, a za obitelj ta se veličina povećava za dodatnih deset kvadrata po svakom članu. Pomoć se gubi i u slučaju ako imaju vozilo skuplje od oko 23.282 tisuće kuna, osim ako se koristi za prijevoz invalida ili ga koristi obitelj s više od šest članova. A također pravo neće ostvariti na socijalnu pomoć ako imaju i više imovine od dozvoljene koja bi se utvrđivala preko OIB-a. Donosi to novi prijedlog zakona o socijalnoj skrbi koji je Vlada na sjednici uputila u Sabor.

Zakon predviđa i povećanje pomoći za socijalno ugrožene samce sa sadašnjih 500 na 600 kuna. Osnovica za izračun socijalnih pomoći koja sada iznosi 15,04 posto proračunske osnovice na temelju koje se utvrđuju neka druga prava u socijali (3326 kuna) i 22,5 posto praga rizika od siromaštva za prošlu godinu (2225 kuna), za samačka bi kućanstva ubuduće iznosila 120 posto osnovice za utvrđivanje prava u socijalnoj skrbi, a ne 100, kao što je to sada slučaj.
- Novim se zakonom, u stvari po prvi put jasno propisuje tko može, a tko ne može primiti socijalnu pomoć i tako će sigurno biti manja zlouporaba socijalne naknade, pojasnio je resorni ministar Darko Milinović. Pravo na socijalnu pomoć neće imati ni osoba koja je sposobna za rad, a nije prijavljena na burzi rada ili ako šest mjeseci prije zahtjeva za socijalnom pomoći odbije ponuđeni posao.

Nadalje, socijalnu naknadu će izgubiti osoba koja boravi u  inozemstvu više od 15 dana tijekom mjeseca ili ako ode na izdržavanje zatvorske kazne. Ako na bolničkom liječenju provede dulje od dva mjeseca, iznos socijalne pomoći će mu se prepoloviti. Pomoć će ostvariti i oni koji u proteklih pet godina nisu prodali nekretninu na temelju koje su mogli ostvariti prihode za uzdržavanje ili je darovali, odnosno prenijeli na drugu osobu. A svaka radno sposobna osoba koja prima pomoć imati će obvezu sudjelovanja u društveno korisnim aktivnostima koje propiše ministar, a sa zavodom socijalne skrbi primatelj socijalne pomoći morat će sklopiti sporazum o aktivnom rješavanju svoje socijalne situacije. Novi zakon predviđa da djeca do sedam godina, a ne više tri, ne budu smještene u institucije nego kod udomitelja.

Zakon donosi i veće kazne, pa oni koji će pokušati prevariti državu i neosnovano dobiti socijalnu pomoć platiti kaznu od 10 do 20 tisuća kuna, a ako se naknadno utvrdi da su prevarili državu, morat će vratiti novac koji su primili. Od sada će se pomoć davati samo iz jednog ministarstva, a ne više njih kao do sada.
Vlada je na sjednici predložila izmjenu zakona vezanu za pravo na mirovinu saborskih zastupnika, pa će novi zastupnici pravo na mirovinu imati s navršenih 60 godina, a odnosi se na muškarce i žene. Oni će morat imati obnašati zastupnički mandat od najmanje četiri godine, odnosno puni mandat u jednom sazivu Sabora. Zastupnik će morat imati i 25 godina mirovinskog staža. Zastupnicama bi se uvjet starosti od 55 godina života od 2012. godine  povećavao po tri mjeseca svake godine do izjednačavanja s istim uvjetom za zastupnike.

Iako je Vlada ranije utvrdila da tvrtke u većinskom državnom vlasništvu ne smiju zapošljavati nove osobe, na sjednici je predložena promjena zbog novog vala investicijskih projekata koji će zahtijevati i nove stručnjake. Zbog toga će ta društva koja posluju uspješno moći zaposliti nove ljude.
Na temelju već ranije donesenog zakona Vlada je donijela odluku o opravdanom gospodarskom interesu za stjecanje statusa povlaštenog kupca električne energije tvrtki Aluminij Mostar koja porizvodi aluminijske trupce i blokove neophodne za poslovanje tvrtki TLM-TVP i TLM-TPP.

Novi članovi nadzornih odbora u Hrvatski

Novi članovi nadzornih odbora u Hrvatskim cestama, Croatia Airlinesu i Autocesti Zagreb-Macelj

Na zatvorenom dijelu sjednice Vlade predložen je opoziv sadašnjih članova Nadzornog odbora u Hrvatskim cestama - Tomislava Mihotića, Borisa Ordulja, Nikole Blagaića i Franje Lucića, a temeljem raspisanog javnog natječaja predlažu se novi članovi - Josip Marković, Boris Ordulj, Dražen Antolović i Ante Nevešćanin.

Vlada je i predložila izmjenu u NO Autocesta Zagreb-Macelj kojim se razriješuju dosadašnji članovi -  Stjepko Boban, Josip Sapunar i Josip Horvat te je predložen izbor novih članova -Igora Malyja, Kristine Mičin i Zdenke Pavalić.

Skupštini Croatia Airlines  predložen je opoziv dosadašnjih članova Nadzornog odbora i to Miomora Žužula, Nike Raiča, Ante Nosića, Karla Gjurašića, Antuna Vrdoljaka i Ane Lovrin, a temeljem provedenog postupka po raspisanom javnom natječaju predložen je izbor novih članova - Nike Raiča, Zorana Šanguta, Ivice Poljičaka, Mislava Grgića, Krste Čvelje, Željana Simeonova i Gordana Tomičića.

Ocijeni:

1 2 3 4 5

0 (0 ocjena)
Ispravi pogreške

Komentari

Registracija
  • baš baš

    02.04.2011 u 15:03h

    Prvo ne vjerujte njima jer ono što oni misle da piše u zakonu ne piše, to im je samo netko rekao, a nije im dobro rekao. Drugo, Milinović da nešto zna o pravu (i oni koji ga svjetuju) znao bi da treba propisivati samo ono što je zabranjeno, tako ne bi bilo kolizija zakona, članaka isog zakon i sl. Ništa novoga ne nosi taj zakon u smislu kvalitenitjeg odnosa prema korisniku, u smislu smanjenja troškova radi vođenja bespotrebnih postupaka koji nemaju smisla, u smislu rasterećenja stručnjaka kojih je inonako pre, premalo. I onda se ovakvim izjavama obmani javnost, a kasnije sve po starom, ništa ne valja. I onda se kaže to u socijali rade neki zločesti ljudi. Da su oni znali što rade ne bi bilo toliko izmjena i dopuna istoga zakona, a da ne govorimo o tome da se neke odredbe uopće nisu primjenjivale, neke su se primjenjivale sasvim suprotno zakonu. I tako se troše novci poreznih obveznika, istina da je socijala samo mali udio onih velikih i stvarnih problema. Potrošili novce za reformu, a zakon koji su radili radili su na kraju, skrivećki i još bi po hitnoj proceduri. Pa tko ti je Milinoviću slagao da je taj zakon dobar, da imaš podršku struke? Tko laže Jadranki? Ne mogu vjerovati da im ne lažu, jer da znaju što je stvarnost znali bi da će zbog toga kad tad biti pribijeni na stup srama, a možda i odgovarati.
    0 0% 0
  • amato amato

    28.03.2011 u 11:08h

    Udio socijalnih transfera mora se svesti u okvir koji je propisan od strane EU, a još više u okvire realnih mogućnosti. Na našem je zakonodavstvu da napravi pravednu selekciju tko može dobiti i koliku socijanu naknadu. Mislim da je sada to preveliko i da zahvaća previše stanovništva. I da milslim da nema kontrole tko sve prima i da li ima pravo na to. Stvar je u tome da svaka kuna previše destimulira interes za rad.
    0 0% 0
  • tonc tonc

    27.03.2011 u 12:06h

    @@@@ KAKVE SU OVO GLUPOSTI ? \"Zakon donosi i veće kazne, pa oni koji će pokušati prevariti državu i neosnovano dobiti socijalnu pomoć platiti kaznu od 10 do 20 tisuća kuna, a ako se naknadno utvrdi da su prevarili državu, morat će vratiti novac koji su primili.\" Znaći prvo plati kaznu a onda ćemo vidjeti dali si prevario kao bi vratio novac. Zakav zakon bio bi primjenjiv kad bi država davala na traženje pojedinca bez kontrole. Budući da je u igri birokracija odn. administrativne provjere i prikupljena dokumentacija, pogreške se mogu pojaviti samo na razini admistrativnih odluka o riješenju za neku naknadu a nikako kod onoga tko traži naknadu. Dakle nema prevare od strane tražitelja nego samo propusta onih koji odlučuju. A za to tražitelj nije kriv niti ima sa tim veze. Zna se tko je plačen za taj posao! Zamisli samo kao bi i tu krivcnju htjeli prebaciti na građane.
    0 0% 0
  • baš baš

    02.04.2011 u 15:03h

    Prvo ne vjerujte njima jer ono što oni misle da piše u zakonu ne piše, to im je samo netko rekao, a nije im dobro rekao. Drugo, Milinović da nešto zna o pravu (i oni koji ga svjetuju) znao bi da treba propisivati samo ono što je zabranjeno, tako ne bi bilo kolizija zakona, članaka isog zakon i sl. Ništa novoga ne nosi taj zakon u smislu kvalitenitjeg odnosa prema korisniku, u smislu smanjenja troškova radi vođenja bespotrebnih postupaka koji nemaju smisla, u smislu rasterećenja stručnjaka kojih je inonako pre, premalo. I onda se ovakvim izjavama obmani javnost, a kasnije sve po starom, ništa ne valja. I onda se kaže to u socijali rade neki zločesti ljudi. Da su oni znali što rade ne bi bilo toliko izmjena i dopuna istoga zakona, a da ne govorimo o tome da se neke odredbe uopće nisu primjenjivale, neke su se primjenjivale sasvim suprotno zakonu. I tako se troše novci poreznih obveznika, istina da je socijala samo mali udio onih velikih i stvarnih problema. Potrošili novce za reformu, a zakon koji su radili radili su na kraju, skrivećki i još bi po hitnoj proceduri. Pa tko ti je Milinoviću slagao da je taj zakon dobar, da imaš podršku struke? Tko laže Jadranki? Ne mogu vjerovati da im ne lažu, jer da znaju što je stvarnost znali bi da će zbog toga kad tad biti pribijeni na stup srama, a možda i odgovarati.
    0 0% 0
  • amato amato

    28.03.2011 u 11:08h

    Udio socijalnih transfera mora se svesti u okvir koji je propisan od strane EU, a još više u okvire realnih mogućnosti. Na našem je zakonodavstvu da napravi pravednu selekciju tko može dobiti i koliku socijanu naknadu. Mislim da je sada to preveliko i da zahvaća previše stanovništva. I da milslim da nema kontrole tko sve prima i da li ima pravo na to. Stvar je u tome da svaka kuna previše destimulira interes za rad.
    0 0% 0
  • tonc tonc

    27.03.2011 u 12:06h

    @@@@ KAKVE SU OVO GLUPOSTI ? \"Zakon donosi i veće kazne, pa oni koji će pokušati prevariti državu i neosnovano dobiti socijalnu pomoć platiti kaznu od 10 do 20 tisuća kuna, a ako se naknadno utvrdi da su prevarili državu, morat će vratiti novac koji su primili.\" Znaći prvo plati kaznu a onda ćemo vidjeti dali si prevario kao bi vratio novac. Zakav zakon bio bi primjenjiv kad bi država davala na traženje pojedinca bez kontrole. Budući da je u igri birokracija odn. administrativne provjere i prikupljena dokumentacija, pogreške se mogu pojaviti samo na razini admistrativnih odluka o riješenju za neku naknadu a nikako kod onoga tko traži naknadu. Dakle nema prevare od strane tražitelja nego samo propusta onih koji odlučuju. A za to tražitelj nije kriv niti ima sa tim veze. Zna se tko je plačen za taj posao! Zamisli samo kao bi i tu krivcnju htjeli prebaciti na građane.
    0 0% 0