Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 194
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
novi zakon

Ipak koncesija? Državi 0,5%
 od cestarina

23.01.2015., Zagreb - Na Zagrebackoj burzi odrzan je okrugli stol pod nazivom Privatizacija i hrvatsko trziste kapitala. Mladen Pejnovic, predstojnik Drzavnog ureda za upravljanje drzavnom imovinom. Photo: Zeljko Lukunic/PIXSELL
29.05.2015.
u 22:30

HAC-ONC će dobiti autoceste na upravljanje na 50 godina – i za to plaćati mjesečnu naknadu državi

Državni ured za upravljanje državnom imovinom (DUUDI) jučer je pokrenuo postupak javne rasprave o Zakonu o postupku razduživanja društava HAC i ARZ privatizacijom HAC-ONC-a.

Dioničko društvo

Zakonom se predviđa inicijalna javna ponuda (IPO) dionica HAC-ONC-a od koje bi država uprihodila 1,5 milijardi eura, a tim novcem otplatio bi se dio od ukupno četiri milijarde eura duga ARZ-a i HAC-a. Tako bi se odmah otplatilo 458 milijuna eura duga ARZ-a i 1,042 milijarde eura najnepovoljnijih kredita HAC-a. Ostatak kredita ARZ-a, 453 milijuna eura, preuzela bi na sebe država, dok bi HAC morao svoj ostali dug od dvije milijarde eura reprogramirati.

Prije IPO-a imovina ARZ-a će se prenijeti na državu i ta će tvrtka onda biti likvidirana. Država će na osnovi toga postati vlasnik 27 posto dionica HAC-ONC-a.

Zakon određuje i da se HAC-ONC preoblikuje u dioničko društvo i da se na njega prebaci upravljanje izgrađenim autocestama i tunelom Sveti Ilija kojima sad upravljaju HAC i ARZ. Zakonom se određuje da HAC-ONC na upravljanje autoceste dobiva od 1. siječnja 2016. do 31. prosinca 2065.

Privatizacija HAC-ONC-a planira se prodajom 57 posto dionica putem IPO-a i prijenosom tri posto dionica u Fond hrvatskih branitelja. Dionice koje idu na prodaju ponudit će se zaposlenicima HAC-a i HAC-ONC-a, hrvatskim građanima i institucionalnim investitorima poput mirovinskih fondova.

Osim što ima vremenski rok trajanja, od 50 godina, privatizacija HAC-ONC-a ima elemente koncesije i zbog odredbe u zakonu da će HAC-ONC mjesečno plaćati naknadu državi za upravljanje autocestama u iznosu od 0,5 posto prihoda od cestarine, a to je oko 800.000 kuna, prema sadašnjim prihodima.

Povoljniji omjer duga

Predstojnik DUUDI-ja Mladen Pejnović kaže kako je riječ o prijedlogu zakona, a svi koji imaju bolju ideju kako dug smanjiti mogu svoj prijedlog dati kroz javnu raspravu u dva tjedna. Trenutačno za jedan euro duga hrvatskih autocesta po postojećim ugovorima treba vratiti 1,9 eura.

– Našim prijedlogom zakona o razduživanju taj bi se omjer smanjio na 1,3 eura. Ako netko ima bolji prijedlog, neka se javi – poručuje Pejnović.

 

Komentara 3

NE
neboiznadzagreba
23:28 29.05.2015.

Tko će imati bolji prijedlog od Pejnovića , taj je znao najbolje u socijalizmu , zna najbolje u kapitalizmu , znat će Pejnović i pejnovići najbolje i kad se pojavi neko novo društveno-političko uređenje , jednostavno čovjek za sva uređanjanja , nezamjenjiv . Sve mi se ovo sve više gadi i idem spavati .

Avatar Zagor 74
Zagor 74
07:17 30.05.2015.

Volim ove "konkretne" komentare koji spominju socijalizam 20 god nakon...i pametna rješenja bazirana na domoljublju...a jel itko zna postaviti business case na ploču i predložiti konkretno rješenje s tri broja? Koliko god je ova vlast nesposobna, ekipa koja desnicom na srcu želi vratiti EUR dug ipak živi u romantičnoj nerealnosti, zar ne?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije