Pregled dana navigacija Hrvatska
gradi se,ne gradi se

Hajdaš: Propadne li koridor, ipak ćemo graditi pelješki most!

Za ministricu Vesnu Pusić pelješki most nije političko nego financijsko pitanje

Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Hrvatska će graditi pelješki most ne uspije li se dogovoriti s Bosnom i Hercegovinom o gradnji koridora kroz Neum, kratko nam je kazao u srijedu ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić i tako presjekao kontradiktornu priču o mostu kopno – Pelješac koji bi Vlada, nakon što je od tog projekta odustala i raskinula ugovor s izvođačima radova, sad opet gradila.

Redefinirani projekt

Kako doznajemo, u zabilješki Hrvatske s Europskom unijom o povezivanju krajnjeg juga Hrvatske s ostalim dijelom države, kao rješenje tog problema navodi se neumski koridor, ali isto tako, ako razgovori s BiH o tome zapnu, navodi se i alternativno rješenje, a to je gradnja mosta. No ne po projektu koji je ugovorila bivša HDZ-ova vlada nego po redefiniranom projektu.

Neslužbeno doznajemo i da je Hrvatska dobila potporu EU u inicijativi za gradnju koridora kroz Neum jer u Uniji smatraju da će i BiH jednom biti dio EU. Stoga su u EU spremni i sufinancirati gradnju toga koridora.

Do kraja godine bi se trebalo znati konačno rješenje povezivanja dubrovačkog kraja s ostalim dijelom zemlje. A prema dostupnim informacijama, pregovori s BiH o koridoru su počeli i zasad teku bez ikakvih uvjeta, odnosno BiH ne traži od Hrvatske ništa zauzvrat da pristane na gradnju koridora preko svog teritorija.

U slučaju pak da ti pregovori ipak propadnu, onda će se ići na gradnju mosta, ali jeftinijeg od starog projekta (bilo je ugovoreno 260 mil. eura) pa bi se za to raspisao i međunarodni natječaj za projektiranje novog mosta.

Pelješki most opet je postao aktualna tema nakon što su iz Vlade počele stizati informacije da bi ipak gradila taj most, i to uz pomoć fondova EU. I dok su jedni neimenovani visoki izvori iz Vlade tvrdili da se radi na tome, drugi Vladini dužnosnici na brifingu za medije to su opovrgnuli, tvrdeći da se s EU uopće ne razgovara o pelješkom mostu nego samo o koridoru kroz Neum.

Otvaranje pitanja pelješkog mosta mnogi smatraju čisto političkom stvari jer Vlada je osluhnula bilo javnosti, pogotovu na jugu Hrvatske, koja je s velikim negodovanjem primila raskidanje ugovora o gradnji tog mosta.

Za ministricu vanjskih poslova Vesnu Pusić pelješki most nije političko nego financijsko pitanje. Ona kaže da se ispituje mogućnost da se most gradi iz sredstava strukturnih fondova na koje ćemo imati pravo nakon ulaska u EU.

Kandidiranje ideje

– U ponedjeljak ću s Johannesom Hahnom, povjerenikom za regionalni razvoj, razgovarati i o mogućem projektu gradnje pelješkoga mosta iz sredstva strukturnih fondova. Zasad su signali pozitivni, odnosno moguće je kandidirati takav projekt –  kazala je u srijedu Vesna Pusić i dodala da nam tek predstoji, bude li sve pozitivno, dogovoriti i omjere nacionalnog i europskog financiranja.

A da u Vladi nisu usklađeni oko pelješkog mosta, svjedoči i izjava njezina potpredsjednika zaduženog za europske fondove Branka Grčića koji je kazao da Vlada ne razgovara s EU o mostu nego isključivo o koridoru.

Mostovi iz sredstava fondova EU MOST RI

Mostovi iz sredstava fondova EU

MOST RION – ANTIRION spaja Peloponez i kopnenu Grčku

- duljina: 3 km, ukupna cijena: 770 milijuna, od toga iz fondova EU: 308 milijuna eura

MOST VIDIN – CALAFAT preko Dunava između Bugarske i Rumunjske

- duljina: 1971 m, ukupna cijena: 226 milijuna eura, od toga iz EU fondova: 70 milijuna eura

MOST MEGYERI preko Dunava, sagrađen u sklopu velike obilaznice oko Budimpešte

- duljina: 1862 m, cijena: nema preciznih podataka jer je građen u sklopu većeg projekta obilaznice, udio EU fondova: 85 posto

SAAREMAA planirani most između tog otoka sa 40 tisuća stanovnika i kopnene Estonije

- duljina: 7 km; cijena: 185 milijuna eura (procjena); udio EU fondova: nepoznato. Vlada Estonije još pokušava dobiti financiranje iz EU fondova

Ocijeni:

1 2 3 4 5

0 (0 ocjena)
Ispravi pogreške

Komentari

Registracija
  • vucko vucko

    20.07.2012 u 17:30h

    360 generatora mogli proizvoditi do 650 MW ciste elektricne struje .dovoljno za sve sadasnje i buduce gradjevine na Peljescu. Svi ti uslovi i mogucnosti daje bolju ekonomicnost grdnje mosta. Prema strukture obale na Peljescu dobilo bi se oko 200 km povoljnog zemljista za turizam.Klima Peljesca i turisticka mogucnost je dva mjeseca dulja na Peljescu nego u Istri. Sad racunajte !
    0 0% 0
  • vucko vucko

    20.07.2012 u 17:22h

    Vecmi je pre naporno pisati o Peljeskom mostu i to je moj poslijedni most sa svim argumentima. Poluotok Peljesac ima 348 mq i obalu u duzini 223 km ( Istra 540 km ) Udaljenost do Dubrovnika od mosta 85 km a do Splita 22o km do Zagreba 590 km – Prolaz kroz Neum nije moguc iako bi u Sarajevu to mogli prihvatiti pod odredjenim uslovima ( Zabrana prevoz mesa,zive stoke i skoljaka iz Peljeskog zaljeva. ). Kroz sam Neum gdje zive u opcini grada 97 % Hrvata ,prolaz kroz grad autocestom nije moguc ,jer je izgradjen hotelima i trgovinama i obiteljskim kucama, dakle trebalo bi kraditi obilaznicu u zaledju Neuma u duljini od majmanje 20 km ( troskovi ? ) uz to i 2 granicna prijelaza jedan ulaz i jedan izlaz troskovi najmanje 100 miliona kuna . Osim toga jedan dio Peljeskog zaljeva ulazi u FiBH i treba sagraditi jedan kraci most ( jedan vec postoji ali je pre uski ) Cijena tog mosta ? Inace povecati autocestu dublje u FiBH troskovi ? Od Kleka do Peljesca udaljenost je 3.400 m zracne linije ,visina mosta najmanje 50 m ,sto daje mogucnost da se ispod mosta instaliraju vjetrenjace za proizvod ciste elektricne struje ( ne trebaju skupe visoke stupove) .
    0 0% 0
  • -obrisani- -obrisani-

    20.07.2012 u 11:02h

    Hajdaš: Propadne li koridor, ipak ćemo graditi pelješki most! ---- Ovaj jučer laprda “ako ne, ipak da”, a danas njegov šef reinkarnirani skojevac od Milanovića na sjednici Vlade laprda kako će se most graditi i proziva bivšu Vladu da po tom pitanju nije ništa, ama baš ništa do sada napravila ! A do prije dva dana je istu tu Vladu i sve ostale koji su bili za gradnju Pelješkog mosta skoro pa nazivao antidržavnih kretenima ! I sada kada su ga stisli izborni glasovi i nerazumni zahtjevi iz BiH za odobrenje izgradnje koridora su odjedanput najpametniji i zabrinuti za nesmetano spajanje sa jugom zemlje ? Ma fuj ! Pa ako je i od njega previše je ! Ili se ponavlja situacija iz 2000. godine kada su došli na 4/5 gotovog posla oko Dalmatine, pa se poslije, a i danas kurčili kako su je oni izgradili (Čačić)? . Ustvari na drugu pomisao šteta što se danas ne može ponoviti 07.listopad 1991. godine, ne bi bilo ni malo štete, osim one građevinske !
    0 0% 0
  • vucko vucko

    20.07.2012 u 17:30h

    360 generatora mogli proizvoditi do 650 MW ciste elektricne struje .dovoljno za sve sadasnje i buduce gradjevine na Peljescu. Svi ti uslovi i mogucnosti daje bolju ekonomicnost grdnje mosta. Prema strukture obale na Peljescu dobilo bi se oko 200 km povoljnog zemljista za turizam.Klima Peljesca i turisticka mogucnost je dva mjeseca dulja na Peljescu nego u Istri. Sad racunajte !
    0 0% 0
  • vucko vucko

    20.07.2012 u 17:22h

    Vecmi je pre naporno pisati o Peljeskom mostu i to je moj poslijedni most sa svim argumentima. Poluotok Peljesac ima 348 mq i obalu u duzini 223 km ( Istra 540 km ) Udaljenost do Dubrovnika od mosta 85 km a do Splita 22o km do Zagreba 590 km – Prolaz kroz Neum nije moguc iako bi u Sarajevu to mogli prihvatiti pod odredjenim uslovima ( Zabrana prevoz mesa,zive stoke i skoljaka iz Peljeskog zaljeva. ). Kroz sam Neum gdje zive u opcini grada 97 % Hrvata ,prolaz kroz grad autocestom nije moguc ,jer je izgradjen hotelima i trgovinama i obiteljskim kucama, dakle trebalo bi kraditi obilaznicu u zaledju Neuma u duljini od majmanje 20 km ( troskovi ? ) uz to i 2 granicna prijelaza jedan ulaz i jedan izlaz troskovi najmanje 100 miliona kuna . Osim toga jedan dio Peljeskog zaljeva ulazi u FiBH i treba sagraditi jedan kraci most ( jedan vec postoji ali je pre uski ) Cijena tog mosta ? Inace povecati autocestu dublje u FiBH troskovi ? Od Kleka do Peljesca udaljenost je 3.400 m zracne linije ,visina mosta najmanje 50 m ,sto daje mogucnost da se ispod mosta instaliraju vjetrenjace za proizvod ciste elektricne struje ( ne trebaju skupe visoke stupove) .
    0 0% 0
  • -obrisani- -obrisani-

    20.07.2012 u 11:02h

    Hajdaš: Propadne li koridor, ipak ćemo graditi pelješki most! ---- Ovaj jučer laprda “ako ne, ipak da”, a danas njegov šef reinkarnirani skojevac od Milanovića na sjednici Vlade laprda kako će se most graditi i proziva bivšu Vladu da po tom pitanju nije ništa, ama baš ništa do sada napravila ! A do prije dva dana je istu tu Vladu i sve ostale koji su bili za gradnju Pelješkog mosta skoro pa nazivao antidržavnih kretenima ! I sada kada su ga stisli izborni glasovi i nerazumni zahtjevi iz BiH za odobrenje izgradnje koridora su odjedanput najpametniji i zabrinuti za nesmetano spajanje sa jugom zemlje ? Ma fuj ! Pa ako je i od njega previše je ! Ili se ponavlja situacija iz 2000. godine kada su došli na 4/5 gotovog posla oko Dalmatine, pa se poslije, a i danas kurčili kako su je oni izgradili (Čačić)? . Ustvari na drugu pomisao šteta što se danas ne može ponoviti 07.listopad 1991. godine, ne bi bilo ni malo štete, osim one građevinske !
    0 0% 0