navigacija Hrvatska 2
Traže poništenje

Državna matura: Na pitanje 'Tko je šepavi?' ne nudi se točan odgovor

I ove godine na državnoj maturi test iz hrvatskog jezika izazvao ogorčenje maturanata

Državna matura: Na pitanje 'Tko je šepavi?' ne nudi se točan odgovor

Foto: Marko Lukunić/PIXSELL

Od čega je umrla Mica Trebarčeva, je li joj presudila vatra, zahrđali srp, je li iskrvarila ili su je dokrajčili prestrašni bolovi? I tko je zapravo šepavi, konj, čovjek ili... \"Nemoj, nemoj, ma Ljubice\" Ivana Bunića Vučića. Ma tko je uopće taj! To su samo neka od pitanja koja su na ovogodišnjem ispitu iz hrvatskog jezika na državnoj maturi na višoj razini zbunila maturante, izazvala njihovo ogorčenje i internetsko umrežavanje sa zahtjevom da se ta pitanja ne boduju, odnosno da se priznaju svi odgovori...

Jezik uravnotežen

Maturanti upozoravaju da je ulomak romana \"Povratak Filipa Latinovicza\" nedovoljan da bi mogli zaključiti od čega je umrla nesretna žena, a među mogućim odgovorima na pitanje – tko je šepavi – nije im, kažu, ponuđen onaj pravi – nečastivi. – Vidio sam to i točno je da maturantima nije ponuđen točan odgovor. Šepavi je nečastivi, od učenika se više tražila sposobnost razumijevanja pročitanog teksta, a manje sposobnost analize. A Micikinu smrt moglo je uzrokovati nekoliko razloga, dakle više je točnih odgovora – prokomentirao je poznati krležolog Velimir Visković pitanja koja se odnose na Krležin roman. Dodaje da je lako uputiti kritike, ali da onima koji sastavljaju pitanja nije lako. Žestoki kritičar prošlogodišnjeg testa iz hrvatskog jezika dr. Marko Alerić tvrdi da je ovogodišnji test dobar i da nema grešaka. Ipak, ograđuje se od pitanja koja se odnose na književnost jer je on, kako kaže, stručnjak za jezik. – Za razliku od prošlogodišnjeg, ovaj je test kvalitetan i nema primjedbi. Pitanja su uravnotežena i vodilo se računa o tome što učenici trebaju znati na kraju četvrtog razreda – kaže Alerić. No, da baš nije tako, govori činjenica da u ispitnom katalogu nije naveden Ivan Bunić Vučić, odnosno da test nije smio sadržavati pitanja o stvaralaštvu tog autora.

Pišu ministru

Profesor hrvatskog jezika i predsjednik Školskog sindikata \"Preporod\" tvrdi da je program iz hrvatskog napisan za pet sati tjedno, a u gimnazijama se izvodi samo četiri sata tjedno. Manjka više od sto sati nastave hrvatskog u četiri godine. Test se piše prema programu, a ne prema onome što je obrađeno. Srednji vijek iz prvog prebacuje se u drugi razred, romantizam iz drugog u treći, hrvatska moderna iz trećeg u četvrti, a iz četvrtog se više nema kamo prebacivati. Uvijek ostane nešto neobrađeno – kaže Stipić. Njegov kolega, profesor Ante Gulin primjećuje da učenici sve manje čitaju lektiru i da se pomažu sažecima koje pronađu na internetu. – Pitanja koja su se pojavljivala na testovima ne bi smjela biti teška za gimnazijalce, ali za učenike strukovnih škola su teška – zaključuje Gulin. Mišljenja ostalih naših sugovornika o testu iz hrvatskog su podijeljena. – Točno je da ispit proklizava, odnosno da su neka pitanja nejasna, ponuđeni odgovori dvojbeni. Ovo s Krležinim \"Filipom Latinoviczem\" nije im trebalo – kazala nam je jedna profesorica hrvatskog jezika. Hoće li se pojedina pitanja izbaciti iz bodovanja testa maturantima, v.d. ravnateljica Centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja Alenka Buntić Rogić nije nam mogla reći. – O tome ne odlučujem ja, nego ocjenjivači – kazala nam je. Prošle godine u sličnoj situaciji ministar Jovanović osnovao je povjerenstvo, ali ove godine to neće učiniti jer je, kaže, test dobar. U Ministarstvu kažu da im je stiglo neznatno primjedbi, no iz prepiske maturanata na Facebooku jasno je da je ministrov mail zatrpan.

>>Pročitajte što je učenicima bilo najteže na ispitu državne mature


 

Primjedbe maturanata 1. Autor pjesme "N

Primjedbe maturanata

1. Autor pjesme "Nemoj, nemoj, ma Ljubice" Ivan Bunić Vučić

Taj autor nije naveden u ispitnom katalogu za hrvatski jezik, što znači da maturanti nisu trebali ni poznavati ni znati analizirati njegove pjesme

2. Mica Trebarčeva iz romana "Povratak Filipa Latinovicza"

Kako je umro taj Krležin lik? Je li umrla u vatri, zbog zahrđalog srpa kojim se razrezala, od teških bolova ili je iskrvarila, to nije jasno navedeno

3. U 62. pitanju trebalo je prepoznati naznačeni glagol

U rečenici "U Hrvatsku se moraš vratiti", glagol moraš je u obliku imperativa, ali je u kontekstu rečenice izražen kao imperativ u prezentu

Filip Bojić, Ekonomsko-turistička &scaro

Filip Bojić, Ekonomsko-turistička škola, Karlovac

Najveći su problem dvosmislena, odnosno pitanja na koja je moguće više odgovora. I kod slušanja engleskog bilo je više mogućnosti, tako da je bilo teško prepoznati koji je odgovor pravi.

Timur Selimović, Gimnazija A. Mohorovičić

Ove godine nije bilo toliko teško. Kao i svake godine, bilo je nekih pitanja iz hrvatskog jezika koja su možda malo dvojaka, ali je zato matematika prilično lagana, lakša nego svih godina do sada.

Juraj Fritz Sabljak, Opća gimnazija Sisak

Hrvatski jezik bio mi je najteži, vjerojatno zato što me previše ne zanima pa se nisam posebno ni pripremao, a ne igra mi ni bitnu ulogu za dalje. Engleski je isto dosta zeznut, pogotovo slušanje.

 Kristina Ozdanović, Ekonomska škola, Vukovar

Pitanja iz matematike bila su preteška. Na dio pitanja uopće nismo odgovorili jer ih nismo učili, a nisam to radila ni na instrukcijama. Pitanja iz engleskog i hrvatskog jezika bila su lagana iako je bilo nelogičnosti.

Leda Vujošević, Srednja strukovna škola, Varaždin

Hrvatski nam nije bio naročito težak na nižoj razini, nismo dobili ništa neočekivanoga, pitanja su bila kao i na probnoj maturi. Ali zato nam je matematika bila izrazito teška. Grafove gotovo nitko od nas nije znao nacrtati.

Mirsad Šehagić, Tehnička škola, Slavonski Brod

Viša razina testa iz hrvatskog bila je jako teška jer je dosta tekstova na kajkavskom i čakavskom. Matematika nije bila preteška, svi koji su se imalo pripremali za test mogli su bez problema dobiti prolaznu ocjenu.

 Dora Vaing, IV. gimnazija, Zagreb

a Hrvatski je bio najteži, a iako sam pročitala sve lektire, bilo je mnogo dvosmislenih pitanja koja su izvučena iz nebitnih ulomaka. Bilo je i mnogo pitanja na koja smo odgovarali po intuiciji.

Ocijeni:

1 2 3 4 5

0 (0 ocjena)
Ispravi pogreške

Komentari

Registracija