Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Povjerenstvo za strategiju školstva

Devet godina osnovne škole upitno

sjednica Posebnog strucnog povjerenstva za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije ivica kostović
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
1/4
20.04.2017.
u 21:00

Novi akcijski plan za provedbu Strategije obuhvaća i predškolski odgoj i detaljno razrađuje mjere cjeloživotnog učenja

Iako predviđeno Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije iz 2014. godine, uvođenje devetogodišnje osnovne škole više nije izvjesno.

Zaključak je to koji se nameće iz izjava ministra obrazovanja, znanosti i sporta Pave Barišića nakon sjednice Posebnog povjerenstva za provedbu Strategije.

Na sjednici održanoj u Banskim dvorima Povjerenstvo je o svojim rezultatima izvijestilo premijera Andreja Plenkovića, njegova predsjednica Dijana Vican novinare je nakon sjednice izvijestila da je razrađen detaljni akcijski plan za provedbu Strategije u pet područja. Naglasila je da je novi plan obuhvatio predškolski odgoj, koji je u prethodnom planu bio izostavljen.

Sada je ono dobilo svoje mjesto, s prioritetnom mjerom povećanja broja djece u predškolskim ustanovama i izgradnje tipskih vrtića, što bi do 2020. značilo da su sva naša djeca uključena u predškolski sustav odgoja i obrazovanja – kazala je Vican.

Odlučuje ekspertna skupina

Izvijestila je da su planom detaljno razrađene mjere cjeloživotnog učenja, uz zahtjev za svim suvremenim pismenostima, što Hrvatskoj ide u prilog i zbog otvaranja različitih europskih fondova. U osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju predviđen je nastavak cjelovite kurikularne reforme, bez ikakvih prekida u izradi novih kurikula.

– Naše je polazište bilo da ubrzamo procese, zbog čega smo raspisali i natječaj za ekspertnu radnu skupinu, da dok se napravi akcijski plan imamo skupinu koja to može nastaviti raditi – rekla je Vican. Naglasila je da kurikularne reforme ne može biti bez jednakih uvjeta za sve učenike i stvaranja nastavničkih kapaciteta i kompetencijskih standarda, odnosno standarda zanimanja i kvalifikacija za sve nastavnike. Kao jednu od ključnih mjera u ovoj godini navela je licenciranje ravnatelja i izradu mreže odgojno-obrazovnih ustanova, posebno strukovnih.

Novinare je zanimalo što će biti s uvođenjem devetogodišnje osnovne škole, a Barišić je odgovorio da je “još uvijek otvoreno pitanje je li riječ o devetogodišnjem obveznom obrazovanju ili obveznoj školi”. Kazao je da će o tome odlučiti ekspertna skupina, za koju je natječaj raspisan 7. travnja, a traje do sutra.

U akcijskom planu je predviđeno da će se razmotriti taj model i da će se provesti vrlo široka javna rasprava, ne samo stručna, nego rasprava na razini društva. Prvo je pitanje hoće li se govoriti o devetogodišnjem obveznom obrazovanju ili o devetogodišnjoj obveznoj školi. Za sada je formulacija “obvezno obrazovanje”, a pitanje je u kojem će pravcu ono ići, hoće li se ići rema predškoli ili će se povećavati broj obveznih razreda – kazao je Barišić.

U Njemačkoj trend 8 plus 4

Tumači da Hrvatska već ima devetogodišnje obvezno obrazovanje kroz predškolu u koju je sada uključeno 70 posto djece.

Njihov će se broj godišnje povećavati pet posto, a u 2020. u predškolu će biti uključeno 95 posto djece u Hrvatskoj, što je, kaže ministar, europski prosjek. Barišić tvrdi i da su trendovi u nekim zemljama EU, primjerice u Njemačkoj, vraćanje na 12-godišnje školovanje – osam godina osnovne i četiri godine srednje škole.

Iako u važećoj strategiji obrazovanja kao cilj stoji “devetogodišnji opće obvezni osnovnoškolski odgoj i obrazovanje”, Barišić tvrdi da novi planovi ne odudaraju od Strategije.

>> Donosimo popis promjena na državnoj maturi    

>> U Hrvatskoj se djeca i mladi svuda osim u školama susreću s naprednim tehnologijama i znanjima

Komentara 7

HY
Hygeia
22:09 20.04.2017.

Sta prica taj Barisic kaze u Njemackoj 12 godina i od toga 8 osnovne i 4 srednje.U Njemackoj se vec u 4 razredu odreduje u koju ce se dalje skolu ici ,u srednju ili u gimnaziju,ovisi o ocjenama,tako da sisi vec od petog razreda srednjoskolac ili gimnazijalac,a ako zelis poslije Abiture(moguce ostvariti samo pohadanjem gimnazije)studirati medicinu samo moguce uz Numerus clausus.

Avatar mileudarcina 1
mileudarcina 1
01:01 21.04.2017.

Onako iskreno, za sve ove tzv intelektualce pok šuvar je nešto nad naravno, jednostavno njihovu kompletnu pamet može spremit u mali džep, nisam pobornik njegove ideologije i svjetonazora al za ove je on svemir i oličenje jednog pametnog i poštenog čovijeka, barem šta se školstva tiče, u druge sfere nebi ulazio.

VL
vlatx
21:45 20.04.2017.

Ovi kao da nisu obilazili osnovne škole u zadnje vrijeme. Za devetogodišnju osnovnu školi nema fizički mjesta u osnovnim školama Predškola u vrtićima je jedini način da se ostvari devetogodišnja škola i čim prije to shvate prije će se krenuti u realizaciju. Bilo bi idealno da se od jeseni uvedu testni model u nekoliko škola i da se počne oblikovati plan i program ali dok se još uvijek dvoji o devetogodišnjem obveznom obrazovanju ili o devetogodišnjoj obveznoj školi nema šanse da se išta pokrene. Treba počet odmah djelovat, uskladiti se s učiteljima iz prakse a ne samo filozofirati. Besmisleno je uvođenje licence ravnatelja koji se moraju, ili bi se bar trebali, držati pravila koje određuje nadležno ministarstvo. Bolje bi bilo da se ravnatelji ocjenjuju prema planu i programu koji su sami osmislili i realizirali u nekom vremenskom razdoblju. U biti ravnatelj škole bi trebao više biti "menađer" nego osoba iz sustava obrazovanja, koja bi se trebala brinuti za rad neke škole. U školama postoje stručne službe i drugo osoblje koje se brinu oko obrazovanja i brige oko djece a ravnatelj se treba brinuti da učiteljima i djeci ništa ne nedostaje u radu ili im omogući dodatne aktivnosti i edukacije. I ono najvažnije, treba u školama promijeniti redoslijed važnosti, prvo su djeca i njihovi učitelji pa tek onda svi ostali a danas je situacija da kuhar ili čistačica imaju veća prava u odlučivanju kao pomoćno osoblje nego učitelj koji radi s djecom. O nastavnom materijalu i knjigama koji se daju djeci i učitaljima i koji se sasvim razlikuje od izdavača do izdavača treba povesti posebnu temu jer ti materijali kao da nikada nisu ni prošli nikakvu kontrolu od nadležnog ministarstva a ako jesu treba pod hitno mijenjati te "stručnjake".

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije