okončana kriza

Vratili se u Savsku: 'Tko je dozvolio da hrvatske branitelje napadne hrvatska policija?'

branitelji
Foto: Grgur Žućko/PIXSELL
29.05.2015.

- Zadovoljni smo što ćemo imati priliku u ponedjeljak razgovarati s premijerom - rekao je Josip Klemm

Nakon jučerašnjeg cjelodnevnog prosvjeda, branitelji koji na Trgu svetog Marka traže sastanak s premijerom Zoranom Milanovićem, noć su proveli u crkvi svetog Marka. Sinoć u 22 sata policija je krenula u akciju uklanjanja prosvjednika, no oni su se povukli u crkvu. Kako je tekao jučerašnji prosvjed, pročitajte ovdje.

Noć koju je 50-ak branitelja provelo u crkvi sv. Marka bila je poprilično hladna, pa su uz utičnice za punjenje mobitela najtraženije bile deke kojih nije bilo dovoljno za sve. Vrata crkve su tijekom noći naizmjence čuvali isusovci i franjevci, dok je pred vratima stajala policija.

Tijek događaja pratite u nastavku:

23:54 - Možda sam naivan, ali ja sam očekivao da će još u četvrtak nakon 22 sata, poštivajući zakon, prosvjednici otići s Markovog trga - rekao je Arsen Bauk gostujući u emisiji ''Pravi kut'' na Mreži TV.

Ministar smatra da je većina prosvjednika zakon "ispoštovala uz pomoć policije" te podsjetio da su prosvjednici i prije četvrtka najavljivali da kada oni dođu na Markov trg, netko će morati otići. Na pitanje jesu li ružni prizori sa Markova trga mogli biti spriječeni, Bauk je kazao da misli kako je "netko želio da dođe do ovakvih ili još gorih scena".

- Ali oni koji su bili režiseri svega očito su ocijenili da im cijela situacija postaje kontraproduktivna - zaključio je Bauk.

22.44 Kamera HRT-a uhvatila je telefonski razgovor ministra branitelja Predraga Matića i Josipa Klemma nakon što su branitelji napustili Markov trg i uputili se prema Savskoj 66. Više pročitajte OVDJE

21.30 Pročitajte kako se odvijala dvodnevna drama u kojoj je Markov trg 32 sata bio pod opsadom 500 policajaca.

21.00 - Moju podršku imaju apsolutno svi građani u Hrvatskoj. Sinoć sam otišla iz ureda negdje oko 2 sata u noći jer slike koje sam vidjela s Markova trga nisu dobre za Hrvatsku, nisu dobre ni za unutarnje stanje, ni za naše zajedništvo, ni za naš međunarodni ugled i upravo zbog toga sam pozvala sve odgovorne na dostojanstveno ponašanje, na mir i na dijalog - rekla je predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović u intervjuu Dnevniku Nove TV. Više OVDJE

19.30 - Tko je mogao dozvoliti da hrvatske branitelje u crkvi napadne hrvatska policija - kazao je Josip Klemm u Dnevniku Nove TV govoreći o nebrizi prema braniteljima. Kazao je da branitelji neće odustati od borbe za državu.

- Imamo volje za razgovorom i dijalogom i uvjeren sam da ćemo sve dogovoriti u ponedjeljak s premijerom Milanovićem - zaključio je Klemm.

18.55 - Trebalo nam je 220 dana da odredimo jedan termin sastanka - kazao je Josip Klemm za RTL Danas u Savskoj 66. - Samo sat vremena nakon što je premijer odredio termin sastanka dogovorili smo se da odemo s Markova trga - dodao je Klemm.

- Zadovoljni smo što ćemo imati priliku u ponedjeljak razgovarati s premijerom. Očekujemo da sastanak bude održan uz prisutnost javnosti i medija - rekao je Klemm. Podržao je činjenicu da je predsjednica pozivala na dijalog.

18.50 Branitelji su se vratili u Savsku.

18.40 Kolona s braniteljima prošla je Cibonin toranj u Zagrebu te će ubrzo biti ponovno u Savskoj 66.

- Ono što smo željeli od prvog trenutka je da razgovaramo s predsjednikom Vlade, a dobili smo termin u ponedjeljak u 10 i zato smo odlučili da odemo s Markova trga. Ovo je moglo mnogo ranije završiti, premijer Milanović nas je ignorirao. Mislimo da je ovo veliki pomak - kazao je Đuro Glogoški u RTL-u Danas.

18:13 Iako su splitski branitelji najavili da će blokirati promet Poljičkom cestom u Splitu na 15 minuta zbog čega ih se, tvrde, okupilo oko 800, odustali su od prvobitne namjene. Prosvjednom šetnjom od ulice Ruđera Boškovića, gdje su prostorije udruge veterana IV. gardijske brigade, prešli su Poljičku cestu na semaforu. Promet je bio zaustavljen manje od 5 minuta, a kada su se branitelji udaljavali od prometnice, automobili su im trubili u znak pozdrava. Pukovnik Ivan Mršić, dopredsjednik udruge veterana IV. gardijske brigade, rekao je da su odustali od blokade s obzirom na to da je u međuvremenu postignut dogovor u Zagrebu.

- Podržavamo naše suborce u Savskoj, a do maloprije i na Trgu svetog Marka. Čekamo ponedjeljak, a onda ćemo odlučiti što dalje - rekao je Mršić. Poručio je ministru Ranku Ostojiću za kojeg se molilo u svim crkvama kada je bio bolestan, da nije bilo u redu ono što se događalo pred crkvom svetog Marka. Dodao je da je u Split željelo doći puno više branitelja iz svih okolnih mjesta, ali su ih zamolili da ostanu u svojim kućama. Nakon prosvjeda, branitelji su se vratili u prostorije udruge IV. gardijske brigade.

17:47 Branitelji pjevaju "Zovi, samo zovi" te se spuštaju prema Kamenitim vratima gdje ih čekaju branitelji s druge strane policijskog kordona. Policija se izmiče i pušta branitelje da prođu. Dio ih je krenuo prema Savskoj cesti, a dio je rekao da će otići svojim kućama te se odmoriti i okupati.

17:44 Branitelji su i službeno objavili da odlaze u Savsku te kako će u ponedjeljak doći na razgovor s Milanovićem na koji ih je on pozvao. Zahvalili su svim braniteljima koji su se odazvali prosvjedima i novinarima koji su bili uz njih kao i crkvi koja ih je primila.

Đuro Glogoški je kazao da će o jučerašnjim scenama, misleći pritom na konfrontaciju policije i prosvjednika, još razgovarati s onima koji su odgovorni, a da će sada napustiti crkvu svetog Marka i Markov trg, pomoliti se na Kamenitim vratima i onda u koloni otići u Savsku 66 gdje će dočekati ponedjeljak i u 10 ujutro doći na sastanak s premijerom koji će biti otvoren za novinare. Ponovili su da će s premijerom razgovarati o više puta spominjanim temama. O tome da su ministar branitelja Predrag Matić i njegova zamjenica Vesna Nađ obmanjivali javnost i da branitelji s njima nisu mogli razgovarati.

Na novinarsko pitanje je li točno da su se odlučiti povući s Markova trga zato što su s policijom dogovorili da neće biti kaznenih niti prekršajnih prijava ni za koga od prosvjednika, Glogoški je rekao: "O tome ni s kim nisam pričao pa vam na to pitanje ne mogu odgovoriti."

17:21 Branitelji na Trgu svetog Marka čekaju početak tiskovne konferencije nakon koje su najavili povratak u Savsku. Prebolesni su i nisu u zdravstvenom stanju koje bi im dopustilo da još jednu noć provedu bez toaleta na Gornjem gradu. S policijom su se dogovorili da će ih bez prijava pustiti da se vrate do Savske ceste, odnosno šatora ispred Ministarstva branitelja gdje će čekati ponedjeljak kada će se vratiti na Markov trg i sastati s premijerom Milanovićem. Također, policija neće kazniti ni one koji su danas napravili proboj.

17:09 Splitski branitelji okupljeni u više udruga najavili su da će od 18 do 18.15 sati zaustaviti promet Poljičkom cestom kod bolnice Križine u Splitu. Mario Tomasović, predsjednik HVIDRA-e Splitsko-dalmatinske županije kaže da tim činom simbolički žele dati podršku svojim suborcima koji prosvjeduju u Zagrebu.

17:04 Predsjednik HDZ-a Tomislav Karamarko održao je tiskovnu konferenciju u središnjici stranke u Zagrebu. Komentirao je prosvjed branitelja na Trgu svetog Marka i izjave premijera Zorana Milanovića koji je kazao da je ''po svemu, pa i grimasama, vidljivo kako HDZ stoji iza prosvjeda i podupire branitelje''. Što je sve rekao, pročitajte ovdje.

16:55 Oko 16 i 50 Klemm se vratio na Markov trg s Frankom Vidovićem.

- Ne želimo da bude pobjednika. Želimo da pobjednici budu stopostotni invalidi. Na 70 posto smo da riješimo. Nemojte upropastiti dobru priliku - rekao je Klemm, nakon čega se uputio prema Kamenitim vratima.

16:30 Klemm je sa skupinom branitelja napustio crkvu. Izašao je izvan ograde, popričao s policajcima i razgovarao s nekime na mobitel. Potom se spustio u Ćirilometodsku gdje se srdačno pozdravio s policajcima i razgovarao s njima.

16.00 Nakon razgovora s policijom na drugom kraju Freudenreichove ulice Klemm se oko 16.05 sati vratio u crkvu, a branitelji su novinarima spriječili ulazak.

15.55 Klemm je u 15.55 otišao s Trga svetog Marka u pratnji policije i otišao Freudenreichovom ulicom. Policija je zabranila novinarima da idu za njima.

15.30 Klemm je opet izašao do ograde i razgovarao s policajcima. Najavio je novu konferenciju za medije.

15.04 Vođa prosvjeda Josip Klemm netom nakon presice premijera Zorana Milanovića rekao nam je da će se odazvati na sastanak u ponedjeljak. Klemm je, doduše, dvosmisleno najavio i moguće povlačenje prosvjednika s Markova trga danas ili sutra.

- Zar mislite da 100-postotni invalidi žele spavati na podu u crkvi? Trebamo maknuti ovu sramotu odavde, da što prije odemo - rekao je Klemm.

Sramota je po Klemmu to što su hrvatska policija i branitelji jedni nasuprot drugima, Klemm je i rekao kako bi volio da policija ode jer da prema njegovu mišljenju nema potrebe da hrvatske branitelje okružuje policija. Stoga zaključujemo da bi prvi korak, prema Klemmu, trebala učiniti policija i otići s Markova trga, a nakon toga to bi onda mogli učiniti i prosvjednici.

14.47 Oko 14.40 sati opet je došlo do naguravanja prosvjednika i policije kod Kamenitih vrata. Dio branitelja izletio je iz crkve vičući: "U boj, u boj, za narod svoj". Nakon nekoliko minuta situacija se opet smirila.

14.38 - Premijer je održao izvanrednu konferenciju za medije na kojoj je rekao kako njega niti bilo kojeg drugog premijera neće ucjenjivati.

– Nitko neće ucjenjivati ne samo mene nego nijednog premijera Hrvatske –kazao je premijer i dodao kako je za dijalog spreman sljedećeg tjedna. - Ja policiji ne mogu zapovijedati - rekao je.

Pročitajte cijeli izvještaj s izvanredne presice.

14.10 – Situacija je općenito mirna. Broj prosvjednika u Ćirilometodskoj se smanjio, dok ih na Kamenitim vratima još uvijek dosta. Pjevaju domoljubne pjesme, viču "Mi Hrvati" i drže hrvatsku zastavu.

14.00 – Ivan Sojka iz Sesveta jutros je stigao u crkvu, a sinoć je bio u Savskoj. – Vlada bi trebala pokazati dobru volju za dijalog. Mi smo se borili za ovu državu i mislim da smo bar jedan od njenih temelja. Šikaniraju nas kao zadnje smeće – rekao je Sojka.

Sojka, koji je od prvih dana na prosvjedu u Savskoj, kaže da će u crkvi ostati i mjesecima ako treba. I on odbacuje optužbe da iza prosvjeda stoji HDZ.

– Ni Đuro ni Klemm nisu HDZ-ovci. Ima nas iz svih stranaka. Bilo je u Savskoj i dečki koji su otvoreno rekli da su iz SDP-a – rekao je Sojka za Večernji.

13.52 – Žalosno je što je došlo do ove situacije. Želimo javni sastanak s predstavnicima vlasti na kojem ce sudjelovati u novinari. Ostajemo sve dok ne razgovaramo s premijerom – rekao je Josip Klemm.

13.35 – Vlado Turudić iz Zaprešića jedan je od branitelja koji su probili blokadu i došli u crkvu.

– Smatram da mi je tu mjesto. Ovo nije samo borba za branitelje, ovo je borba za cjelokupni hrvatski narod – rekao je Turudić. Odbacuje optužbe da iza prosvjeda stoji HDZ.

– Ja nisam HDZ- ovac, ja sam u A-HSP-u. Mene HDZ uopće ne dira – rekao je Turudić.

13.30 – Premijer Milanović je za 14.00 sati najavio izvanrednu konferenciju za medije

13.20 – Glogoški je rekao da branitelji pozivaju na mir i da se policija povuče da ne dođe do prolijevanja krvi. Na pitanje koji je plan za danas, rekao je da sve ovisi o policiji i da čekaju da oni naprave prvi korak. Također je rekao da će policija tek u nedjelju zaprimiti prijavu za skup.

Ostajemo na pozicijama kojima jesmo – kazao je.

13:10 – Đuro Glogoški pozvao je preko megafona policiju da otkaže poslušnost i da ne ide na hrvatske branitelje nego da im se pridruži.

13.05 – Uzavrelu situaciju komentirao je i Tomislav Karamarko

– Jako sam tužan, gledao sam direktan prijenos te tužne epizode. Pozivam premijera da razgovara s braniteljima i prekine agoniju. Ni Hrvatska ni branitelji ovo nisu zaslužili. Optužbe da mi možemo manipulirati braniteljima su čiste objede. Vlada je sad na potezu. Postoji jedan čovjek koji ovo može riješiti svojom dobrom voljom, a to je Zoran Milanović. Neka se premijer obrati i razgovara s njima, neka se to prekine. Tko je taj gospodin da neće doći razgovarati s invalidima – kazao je.

Na pitanje što misle o tome da su branitelji prekršili zakon, odgovorio je:

– To su branitelji, zar ćemo njih tretirati kao huligane koji krše zakon? Mora postojati senzibilitet, ja ću doći i s njima razgovarati, kazao je.

12.50 – Branitelji su zauzeli Markov trg, a policija je pojačala blokade kako bi spriječila moguće nove proboje. Napravili su zid od redova policajaca i marica kod Kamenitih vrata, u Mesničkoj i ispred stare Gradske vijećnice.

12.44 – Jako sam žalostan zbog ovoga što se događa. Govorili smo da želimo dijalog, no nažalost mnogi invalidi su doživjeli stres. Zašto nije sastanak održan odmah, čekali smo do sada, čekat ćemo i do ponedjeljka. Ne postavljamo nikakve ultimatume. Žao mi je što imamo ministra branitelja koji dopušta da policija napada branitelje – kazao je Josip Klemm.

12:40 Bivši hrvatski predsjednik Stjepan Mesić rekao je u razgovoru za HRT da je problem oko branitelja prosvjednika trebao biti riješen u početku .Na pitanje je li ovo državni udar, Mesić kaže kako ovo jest pokušaj državnog udara

– Ići silom na institucije ove zemlje znači pokušaj rušenja institucija ove zemlje – dodao je Mesić.

Klemm je kazao kako je jedino što branitelji traže dijalog i razgovor.

– Vidjeli ste što smo doživjeli, žene plaču u crkvi – kazao je Klemm i dodao kako će na pitanje što će se dogoditi ako ih premijer ne primi, to odlučiti branitelji.

12.30 Ispred stare Gradske vijećnice branitelji su probili blokadu policije. Ušli su u crkvu, a policija ih ne može zaustaviti. Jedan koji je probio blokadu je i Ljubo Ćesić Rojs.

Branitelji su se zamalo potukli s policijom koja više ne može kontrolirati situaciju. Branitelja je trenutačno više nego policajaca koji samo promatraju što se događa.

Nemiri su izbili i na Kamenitim vratima gdje su prosvjednici gurali ogradu. Došao je i novi kordon policije, a među policajce su branitelji bacili baklju.

Foto: Tea Romić

12.20 – Iako je policija dosad propuštala stanare Gornjeg grada, oni su trenutačno zaustavljeni u Mesničkoj gdje se svađaju s policijom

12.15 – Dražimir Jukić rekao je da je to ultimatum koji ne mogu prihvatiti.

– Ovim putem pozivamo premijera da nas primi na razgovor – dodao je.

12.10 – Sastanak je komentirao i Đuro Glogoški koji je rekao da je Matić izišao iz Crkve nakon nekoliko minuta

– Došao je s ultimatumom da napustimo crkvu i maknemo šator iz Savske i da tek u ponedjeljak pod tim uvjetom možemo razgovarati s premijerom. Mi na takvo nešto ne možemo pristati i svaki razgovor je prestao. Sve više ljudi nam odlazi na Hitnu, 100-postotni invalidi ne osjećaju se dobro, gladni smo i žedni, samo malo vode i hrane je uspjelo doći do nas, ali ne odustajemo – kazao nam je Glogoški iz crkve.

12.02 – Ministar branitelja Predrag Matić ušao je u crkvu na razgovor s braniteljima. Nije se ni pet minuta zadržao na razgovoru, izišao je i rekao kako se ništa nisu dogovorili, a kako neslužbeno doznajemo, ponudio im je da odu kući i vrate se u ponedjeljak na prijavljeni prosvjed, a Klemm je odgovorio da mogu odmah kući ako ih primi premijer te da u suprotnom ostaju.

– Podnio sam im prijedlog da odu svojim kućama, razmontiraju šator i u ponedjeljak se sastanu s premijerom, a oni su to doživjeli kao ucjenu – rekao je Matić te dodao da su branitelji osim pojedinaca bili korektni te naglasio da će razgovarati i dalje. Istaknuo je kako je Milanović spreman razgovarati s njima.

12.00 – Branitelji iz Savske došli su na Kamenita vrata, pjevaju "Zovi, samo zovi", a policija ih ne pušta da prođu

11.50 – Policija je u Ćirilometodskoj ulici napravila tampon-zonu između prosvjednika koji su se okupili kod ograde i novinara na sjevernoj strani. Stigao je i kordon policije koji je popunio tu zonu te su potjerali jednog novinara iz te zone.

11.30 – U ovom trenutku prijavljuje se skup, ali PU ne dopušta prijavu s današnjim datumom – rekli su branitelji.

11.16 – Stigli su i bivši ministar branitelja Tomislav Ivić i Zvonko Milas. Policajci ih nisu pustili da prođu kroz kordon.

– Braniteljima nedostaju osnovne potrepštine. Eto, vidite kakav je postupak policije – rekao je Ivić novinarima. Na upit za komentar o optužbama da iza prosvjeda stoji HDZ rekao je: – To nema veze sa zdravom pameću.

11.12 – Još jedan muškarac u kolicima napustio je crkvu. Dok ga je policija legitimirala, branitelji su negodovali. Jedan je ironično viknuo "Pendrekom u glavu" a drugi je rekao "Da ste vi pravi policajci... Nečasne zapovjedi se odbijaju".

11.07 – Branitelji iz Savske 66 krenuli su prema Markovu trgu.

11.00 – Na Markov trg stigao je novi kordon policije

10.51 – Dvojica muškaraca donijela su prijenosni WC i druge potrepštine

10.47 – Nekoliko minuta poslije toga stigao je Goran Marić s kupljenom robom . Rekao je da je kupio malo pića, cigarete i čokolade, međutim policija mu nije dopustila da prođe, rekavši da smiju ući samo lijekovi.

10.45 – Jadan je onaj tko je ovo dopustio – rekao je Stevo Culej, koji je izašao iz crkve te je policija uzela njegove podatke.

– Gospodo policajci, vaš ministar Ranko Ostojić dopušta da u Borovom Selu stoji spomenik ubojici 12 policajaca. Da ste stariji, i vi ste mogli biti među njima – dodao je.

10.34 – Branitelji su jednoj ženi dali novac da im kupi cigarete i druge potrepštine

10.22 – Još je jedna žena pokušala ući u Crkvu, no policija ju je spriječila.

10.20 HDZ-ov saborski zastupnik Goran Marić došao je do branitelja koji su ga pozdravili pljeskom. Nakon što se rukovao s njima ušao je u crkvu.

– Zamolili su me da im nešto dostavim, neke najosnovnije potrepštine, svakako ću to učiniti – rekao je Marić i dodao kako je riječ o neugodnoj situaciji, a optužbu da iza toga stoji HDZ nazvao je smiješnom.

9.55 – Nekoliko žena braniteljima je donijelo vrećice s hranom, a jedna od njih ušla je u crkvu.

9.50 – Markovim trgom prolaze turisti i fotografiraju crkvu. Turistička voditeljica kaže da im nije rekla ništa o prosvjedu branitelja.

9.45 – Dvadesetak policajaca spustilo se prema Kamenitim vratima. Glogoški je ranije najavio da dolaze branitelji iz drugih gradova.

9.34 – Deset klubova zastupnika u Saboru je tražilo stanku zbog prosvjeda na Markovu trgu

– Nekad se za ovakve događaje tražio dolazak premijera u Sabor, kazao je HDZ-ov Ivan Šuker

Više pročitajte ovdje.

9.30 – Mario Filipi, jedan od branitelja, obratio se i policiji te rekao da je 1991. godine izgubio ruku i nogu dok je kraj njega poginulo šest policajaca.

– A sada vi, kolege, dižete ruku na nas po narudžbi političara, dezertera kojih nije bio ovdje. Na najgrublji način se napada crkvu. Mi nismo izmanipulirani ljudi, branimo sebe i državu, pozivam policiju, budimo braća kao 1991. i nemojmo jedan na drugoga dizati ruku, zaključio je Filipi.

9.23 – Sa stuba crkve iza ograde i kordona policije Đuro Glogoški održao je konferenciju za novinare na kojoj je pozvao čelne ljude Hrvatske, premijera Zorana Milanovića, predsjednika Sabora Josipa Leku i predsjednicu Kolindu Grabar Kitarović na razgovor.

– Tko je danas izdao zapovijed da policija krene u crkvu i obračunava se sa 100-postotnim invalidima. Je li to zapovijed Freda Matića, policije, ministra Ostojića ili predsjednika Vlade. Policija je sinoć u tri navrata pokušala ući u crkvu. U jednom trenu su i ušli, ali mi smo ih zaustavili. Unutra su najteži invalidi, imamo svoje fiziološke potrebe, problema s lijekovima, hranom i pitkom vodom, a policija nikog ne pušta unutra. Ovo je vrlo ozbiljna situacija, osjećamo da su nam ugroženi životi i ako izađemo i policija bude postupala kao sinoć, strahujemo za svoje živote, kaže Glogoški te dodaje kako je policija sinoć pokušala oteti Klemma, ali su branitelji to spriječili te da je jedino što oni traže razgovor s premijerom i zanima ih jesu li branitelji ovo dosita zaslužili.

Ne planiramo izaći odavde do daljnjega. Možemo samo podsjetiti na rečenicu pokojne Nevenke Topalušić ''Odavde me mogu samo mrtvu iznijeti'', kazao je Glogoški koji je pozvao građane da im pomognu.

9.20 – Branitelji su rekli da ih je u crkvi 130. Prije pressice stigla je hitna pomoć i odvela jednog muškarca

9.05 – Sa stuba crkve iza ograde i kordona policije Đuro Glogoški održao je konferenciju za novinare na kojoj je pozvao čelne ljude Hrvatske, premijera Zorana Milanović, predsjednika Sabora Josipa Leku i predsjednicu Grabar-Kitarović na razgovor.

9.03 – Očekuje se da bi premijer Zoran Milanović oko 9 sati trebao doći u Vladu

9.02 – Hrvatski zakoni i propisi moraju se poštovati, kazao je Peđa Grbin za N1 televiziju

9.00 – Kako doznajemo, Glogoški u crkvi drži sastanak. Novinare policija ne pušta u crkvu

8.58 – Branitelji su tražili HDZ-ova zastupnika Šimu Đurđevića da im donese vlažne maramice i hranu

8.55 – Stigla su kola hitne pomoći i bolničari su ušli u crkvu

8.40 – Splitski su se branitelji, ogorčeni ponašanjem policije prema njihovim kolegama u Zagrebu, sinoć spontano okupili pred prostorijama Udruge veterana 4. gardijske brigade u Ulici Ruđera Boškovića. Skupina od njih 150-ak iza 23 sata došla je pred zgradu policijske uprave prosvjedovati zbog intervencije na Trgu Svetog Marka. Više pročitajte ovdje.

8.36 – Kako javlja RTL, branitelji smiju izaći iz crkve, ali policija im neće dopustiti da se u nju vrate

8.30 – Dva policajca prišla su braniteljima i razgovaraju, traže da izađe Josip Klemm

8.20 – Mislim da su branitelji besprizorno iskorišteni za političke svrhe, rekao je Jovanović dodajući da kao branitelj osjeća nelagodu te da je krajnje vrijeme da se prosvjednici vrate kućama. Jovanović je zaključio da najveći do crve u Hrvatske radi u korist HDZ-a

8.00 – Branitelji su izašli i stoje na ulazu. Ivan Pandža napustio je trg. Policija i dalje stoji

7.35 – Jedna žena iz smjera zapada prošla je pokraj policajaca i krenula prema ulazu u crkvu, ali ju je policajac zaustavio pa se vratila

7.30 – Glogoški i ostali branitelji ušli su natrag u crkvu, ostala su samo dvojica branitelja vani koja puše

7.20 – Oko 5 minuta poslije iz crkve je izašao još jedan muškarac u kolicima koji je rekao da je umoran i da ima zdravstvenih problema. Na pitanje kako je proveo noć rekao je "besano ali dobro".

7.15 – Glogoški je kratko pričao s jednim policajcem, nakon čega je jedan muškarac u kolicima iz Markove crkve otišao u gradsku skupštinu na WC. Nije bio raspoložen za pitanja novinara, a na pitanje koji je plan za danas rekao je "ne znam". Od 8 sati građani se opet smiju okupljati na Markovu trgu pa se očekuje da će tada branitelji izaći iz crkve na trg

7.10 – Đuro Glogoški i skupina branitelja izašli su iz crkve. Ispred ulaza u crkvu je i dalje ograda, a nešto dalje u polukružnoj formaciji stoji policija.

>> Pročitajte detaljan pregled cijelog jučerašnjeg prosvjeda na Markovom trgu: Branitelji se sklonili u Markovu crkvu, policija na ulaz stavila ogradu. Glogoškom pozlilo

>> Đuro Glogoški: Ne primi li nas premijer, ostajemo ovdje. Čekat ćemo koliko treba