navigacija Hrvatska 130
EKSPERIMENTALNI PROGRAM

Učenici već 4 mjeseca ne pišu domaće zadaće: Evo kakav je rezultat!

Ostvarili smo cilj – učenici sada sami biraju što žele i rade ono što ih interesira. I u tome su sve bolji – govori učiteljica Sandra Filipović

Učiteljica Sandra Filipović s učenicima 2.d razreda OŠ Bogumila Tonija

Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL

Već četiri mjeseca 27 učenika 2.d razreda samoborske Osnovne škole Bogumila Tonija nakon nastave nema obvezu pisanja domaće zadaće. Ni iz jednog predmeta.

Tako će i ostati jer njihova učiteljica Sandra Filipović, s još dvije profesorice spomenute škole, provodi ovaj eksperimentalni program, dobro poznat učenicima u brojnim europskim zemljama sa znatno modernijim obrazovnim sustavom nego što je onaj po kojem uče naši osnovnoškolci.

Kada su u studenom, po uzoru na program koji je prvi u Hrvatskoj počeo provoditi predsjednik udruge za razumijevanje ADHD-a Marko Ferek, započeli s projektom “30 dana bez domaće zadaće” u toj samoborskoj školi, učenici su bili oduševljeni. Toliko da povratka na staro, što se njih tiče, nema.

Četiri mjeseca nakon eksperimenta jedna učiteljica razredne nastave i dvije profesorice, Petra Birman koja predaje hrvatski jezik i Anamarija Škoc Horvat, profesorica povijesti, imaju prve rezultate.

Ocjene učenika zbog ukidanja zadaće nisu lošije, naprotiv, njihove radne navike nisu promijenjene, a oni su zadovoljniji – imaju više vremena za brojne slobodne aktivnosti, ali i za učenje.

Jer, svjedoče tome učenici 7.e razreda te škole – nekima od njih treba i pola dana da ispune zadaće iz svih predmeta pa im vremena za svladavanje gradiva ne ostaje mnogo.

– Ja sada imam sve petice iz matematike, a to tako prije nije bilo. Sada imam više vremena i mogu to bolje razumjeti – kaže osmogodišnja Evita Marija.

Fran, Klara, Nikola, Patrik, Andrija, Matija i Riana iz Evitina razreda nastavljaju nabrajati što sve sada stignu – imaju vremena za igru i učenje, stignu više i bolje svirati i trenirati. Sada radnu bilježnicu koja je inače bila domaća zadaća ispunjavaju na satu s učiteljicom – gradivo tako lakše razumijevaju, a ako kome treba pomoć, uskaču jedan drugome.

Slična je situacija i s učenicima viših razreda.

– Puno smo opušteniji, nismo više toliko umorni na kraju dana i imamo više vremena za učenje – kažu 13-godišnjaci Niko, Leopold i Mateo, učenici 7.e razreda koji zadaće više ne moraju pisati iz dva predmeta – hrvatskog i povijesti.

Naime, profesorima i učiteljima razredne nastave OŠ Bogumila Tonija na izbor je dano hoće li se priključiti eksperimentalnom programu, a punu podršku dobili su i od roditelja. Dapače, sada učenici i sami pokazuju interes za ono što bi željeli raditi.

– Učenicima povremeno pripremim listiće za vježbu. Sami biraju kada ih žele uzeti.

Nakon što je ukinuta domaća zadaća, sve je više onih koji se sami javljaju za listiće jer im to sada nije obveza, nego njihova vlastita želja. Zato smo ostvarili cilj – sami biraju što žele i rade ono što ih interesira i što iskreno žele. I u tome su sve bolji – kaže učiteljica Sandra Filipović.  

>> Treba li ukinuti domaću zadaću jer nepotrebno opterećuje đake

>> 10 zanimanja nestaje jer ih u Hrvatskoj nitko ne želi

Učenici više nisu preumorni za učenje

Milena Kolarec, ravnateljica škole:

– Na roditeljskim sastancima, kada smo prezentirali ovaj pilot-projekt, izričito smo roditeljima, ali i djeci objasnili kako on nikako ne znači prestanak učenja i ispunjavanje obveza i oni su to tako i shvatili. Rezultati im nisu lošiji, a sami su puno zadovoljniji – kazala je ravnateljica Kolarec. U školi jedna učiteljica razredne nastave i dvije profesorice provode eksperiment.     

Petra Birman, profesorica hrvatskog jezika:

Kada zadamo domaću zadaću, trećina učenika je ne napiše ili je prepisuje, tako da ona nema smisla. Za njih je bitnije da tu istu zadaću koju bi radili sami kod kuće sada rade s profesorima na nastavi jer je važnije da usvoje i razumiju gradivo, a ne da ga nauče napamet. Sada više ne troše do tri sata na pisanje zadaće i nisu preumorni za učenje – kazala je Petra Birman, profesorica hrvatskog jezika.     

Ocijeni:

1 2 3 4 5

4 (18 ocjena)
Ispravi pogreške

Komentari

12
Registracija
  • maklin maklin

    16.02.2017 u 13:22h

    Da to je to, to su principi budućeg obrazovanja. Samo da više njih primjenjuje takve inovativne stvari.
    7 78% 2
  • malaliba malaliba

    16.02.2017 u 13:32h

    Pravi rezultati će se vidjeti tek nakon nekoliko godina, kada prođe euforija, i postane normalno da se u školi sluša i uči, na što baš učenici i nisu naučeni.
    6 100% 0
  • Lopovi_KRADEze Lopovi_KRADEze

    17.02.2017 u 16:13h

    Dosta stara metoda sa Zapada. Zato im djeca skoro nista ne znaju, a kad odrastu jos manje.... malo koje dijete na zapadu bi znalo tablicu mnozenja. Taktika (velikog kapitala) da se narod zaglupljuje. Sto ljudi manje znaju - lakse ih je kontolisati. Divno da ta fenomenalna invenciaja dolazi i kod nas
    2 100% 0
  • 4mazge 4mazge

    17.02.2017 u 22:07h

    dvije učite lji ce su test tako đer oc je ni le kao odličan, ino va ti van, po ti če na logi čno raz mi šljanje....ukratko da je super
    0 0% 1
  • 4mazge 4mazge

    17.02.2017 u 22:04h

    Npr jučer na FB-u grupa tu ka ma tera koje ne znaju zbro jiti dva i dva su se po bu nile da im djeca imaju težak test....a on je bio skroz primjeren....potiče logično razmišljanje kod klinaca. Skroz je druga stvar što baš njihovi klinci ne razumiju ništa u testu! Predš ko ls ka dje ca sa stopostotnim uspjehom rješavaju test ko od šale!...a da bude uvjerljivo ponudio sam ga još dvoje djece predš kol skog uz rasta iz na se lja....rje še no ko od ša le
    1 50% 1
  • 4mazge 4mazge

    17.02.2017 u 21:59h

    Kod nas je obrazovni sustav već de be lo sro zan u odno su na stanje od prije tri de set godina...stoga ta kti ka ve li kog ka pi ta la je već učinila šte tu na dj eci....i još se jav ljaju glu pa ve ma tere da im je i ovaj jadni i ne vo ljni pro gram za njiho vu dje cu pre težak....jer su i same tu ke koje ne razumiju ama baš ništa osim sjesti na leđa kad dasa zatra ži!
    1 50% 1
Pregledaj sve komentare