Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 202
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
željena cijena

Monetizacija autocesta: Tri milijarde eura, ali uz jamstva

gužve Lučko (1)
Foto: Borna Filic/PIXSELL
29.12.2013.
u 14:00

Budući koncesionar vjerojatno će tražiti jamstvo prometa i zaštitu od valutnog rizika.

Vlada bi proračunske rupe zakrpala barem djelomično koncesioniranjem autocesta kojima sad upravljaju Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka – Zagreb. Ciljana je cijena tri milijarde eura, koje bi budući koncesionar odmah iskeširao i tako dobio upravljanje autocestama na 50 godina. U Vladi su u više navrata, osim cijene od tri milijarde eura ispod koje neće ići, naglašavali da koncesionar neće dobiti nikakve garancije od države poput garancije minimalnog prometa ili zaštite od valutnog rizika.

No konzultanti koje je angažirala Vlada da pripreme autoceste za monetizaciju upozorili su u svojim studijama da se cijena od tri milijarde eura može postići jedino ako se koncesionaru garantira promet i zaštiti ga se od valutnog rizika. Nedavno su stigle ponude za koncesiju na autocestama, a o njihovu broju, sadržaju kao i o tome tko ih je poslao, službeno se ništa ne zna jer su u Vladi, pozivajući se na Zakon o javnoj nabavi, sve to proglasili tajnom.

No zna se da su svoje ponude poslali hrvatski mirovinski fondovi kojima su partneri Goldman Sachs i Macquarie. Najveća je vjerojatnost da su njihove ponude na razini očekivanje cijene, ali uz uvjete garancije prometa i zaštitu od valutnog rizika. Stoga će resorni ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić biti na velikim mukama jer će mu teško biti opravdati davanje u koncesiju autoceste pod neprihvatljivim uvjetima.

Neće tražiti garanciju prometa, ali će zato ponuditi 1,5 milijardi eura

Potencijalni koncesionari na autocestama mogli bi u svojim ponudama ne tražiti garancije prometa i zaštitu od valutnog rizika, a to bi onda značilo da će cijena koju su spremni platiti za koncesiju biti znatno manja od one koju želi Vlada. Koncesija bez garancija mogla bi prepoloviti željeni iznos od tri milijarde eura. A to je onda opet neprihvatljivo za Vladu u kojoj su naglašavali da za manje od tri milijarde eura neće dati autoceste u koncesiju. U Vladi se i te kako pribojavaju ponude od, recimo, 1,5 milijardi eura bez garancija. I zato već sad razmišljaju o planu B ako plan s koncesijom propadne.

Nude tri milijarde eura i ne traže nikakve garancije

Dat ćemo vam tri milijarde eura i ne tražimo nikakve garancije – o ovakvoj ponudi za koncesiju na autocestama sanjaju u Vladi. No to je ipak najmanje moguć scenarij raspleta monetizacije autocesta jer je malo vjerojatno da budući koncesionar neće tražiti garanciju prometa i zaštitu od valutnog rizika.

Komentara 8

Avatar Drazen Klaric
Drazen Klaric
18:37 29.12.2013.

Hm, izgleda da će se samo Vlada voziti auto-cestama na kojima će koncesionari određivati cijene cestarina i tražiti jamstvo prometa i to molim, bez devalvacije. Dakle, dam ti tri milijarde, a ti tjeraj sve živo, pa i volovske zaprege daa voze cestama koje si ti napravio, a ja želim ubirati cestarine, bez obzira može li to netko platiti ili ne. Krajnji rezultat, - ršum, a plača stoka sitnog zuba. Poželjet će drumovi Turaka, al Turaka više biti neće.

CH
chupakabra
12:16 30.12.2013.

Dajte sad udruge, stranke i slične organizacije pokrenite referendum oko ne/prodaje nacionalnih bogatstava a ne ova sranja oko brakova isl...

DI
Dijaspora
20:15 29.12.2013.

Ako će koncesionar zaraditi,onda je to dokaz da je vlast nesposobna. Iznajmiš pa može??? A zašto sad ne zarađuju??? Nesposobni???

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije