navigacija Gospodarstvo 3
Američki futurolog:

'Pretvaramo se u ovce na koje je lako utjecati, a zapostavljamo genijalnost'

Američki futurolog Gary Whitehill o svojoj viziji svijeta u kojem već danas trebamo mijenjati trendove koji će dovesti i do novih poslovnih modela

'Pretvaramo se u ovce na koje je lako utjecati, a zapostavljamo genijalnost'

Gary Whitehill gostuje i na Weekend Media Festivalu u Rovinju ovaj vikend

Foto:

Jedan od središnjih govornika na Weekend Media Festivalu u Rovinju je Gary Whitehill, američki futurolog 21. stoljeća koji će publiku upoznati sa svojom vizijom svijeta u kojem će ipak prevladati ljudska genijalnost nad trendovima koje nameću globalne sile. Za Večernji list ekskluzivno govori i kako čovječanstvo može doći do pametne budućnosti.

Radite s vladama i poduzetnicima u 60 zemalja. Kako točno? Ima li razlika u radu u pojedinoj zemlji?

Moj je cilj poremetiti uobičajen način razmišljanja koji su ljudi usvajali putem knjiga o biznisu, zastarjelog pristupa investicijskog kapitala i clickbait članaka koji su preplavili društvene mreže u 21. stoljeću. Pomažem klijentima usredotočiti se na razumijevanje pet ključnih temeljnih trendova koji lansiraju poslovni rast u 21. stoljeću. Oni moraju razumjeti devoluciju moći i evoluciju mreža te kako te promjene sve više utječu na svijet. Promijenjeno ponašanje ljudi transformira poslovne mogućnosti te je važno demonstrirati rast važnosti zajednica, pogotovo s povjerenjem koje se razvija unutar malih skupina, plemena, koje rade, ali i zabavljaju se zajedno. Pomažem klijentima dubinski istražiti nove poslovne prilike svijeta bez granica 21. stoljeća. FutureReady linija je proizvoda za trenutačan uvid u trendove budućnosti tako da ih vodstva lakše razumiju i da razumiju kako ti trendovi utječu na poslovne modele i upravljanje već danas.

Zašto mislite da je Silicijska dolina postala novi Wall Street?

Razlozi su ukorijenjeni i u pohlepi i u geopolitici. Bankari su postali pametniji, shvatili su da manipuliranje platformama 20. stoljeća kao što je tržište dionica donosi sve manju dobit. Što onda radi novac kada ne može više zaraditi još kako bi bogate učinio još bogatijima? Traži najlakše puteve manipulacije koji će mu donijeti najveću korist. A to je Silicijska dolina. Bankari su shvatili da s dovoljno novca doslovno mogu kupiti oči i mozgove kroz adiktivne informacijske tehnologije kojih se, izgleda, ne možemo odreći – smartphone, tablete i slično. Shvatili su da njihov novac može izravno manipulirati industrijama i tako im donositi izravnu korist. Silicijska dolina nije gospodarska, već obrambena strategija. Inovacija u informacijskoj tehnologiji dominirajuća je obrambena strategija SAD-a. Korijene svakog smartphonea, računala, svakog komada opreme informacijske tehnologije može se trasirati do DARPA-e, investicijskog ogranka američke vojske. DARPA je financirala mnoge od najvećih inovacija koje su došle iz SAD-a, ali ona ne sagledava širu sliku. A šira slika je što SAD razumije da strateška geopolitika 21. stoljeća ne počiva na fizičkoj konfrontaciji poput rata, nego na pasivnom vlasništvu nad sviješću kroz informacijsku tehnologiju. Osvrnite se oko sebe, primijetit ćete da većina ljudi gleda u smartphone, neku od društvenih mreža koje se financiraju oglašavanjem i tako primaju masu podataka koji ih pretvaraju u ovce na koje je lako utjecati.

Često ističete da će inovacija pogurnuti svijet prema boljem. No inovacije su već ovdje, one su svakodnevne. Ili ste mislili na neku drugu vrstu inovacija?

Naš kredo u ovoj ranoj fazi novog stoljeća jest da smo na pragu pametne budućnosti. Ljudi misle da razvijamo pametne procese i sustave. No ta je slika pogrešna. U najboljem slučaju tek je polovična i daje nam lažan osjećaj sigurnosti. Znate li što se doista danas događa? Stvaramo gradove i zajednice koje zajedno drži infrastruktura i smartphonei, ali gubimo upravo onu snagu koja pokreće sve naše kreativne napore – ljudsku genijalnost. Tipkanje po tipkovnicama i tabletima daje nam svima lažan dojam distanciranja, a povezivanja prema našim željama. Zajedno smo, ali nikada nismo bili usamljeniji. Polako nas digitalno koloniziraju Google, Amazon, Facebook i slični. Vaš cjelokupni online svijet stalno se razvija u skladu s vašim klikovima i lajkovima, na kupu ga drže oglasi kojima se manipulira vašim afinitetima i navikama. Inovacija u ovom digitalnom carstvu je plitka umjesto da dolazi iz samog srca ljudske genijalnosti. Većina danas živi automatski jer je tako lakše, umjesto da se upitaju je li doista taj pametni svijet koji usvajaju rješenje za 21. stoljeće i naše buduće generacije.

>> Američki manager u potrazi za hrvatskim NBA talentima

S manje resursa i vremena do puno veće dobiti

Gary Whitehill ovako objašnjava svoj koncept FutureReady:

To znači razvoj strategija koje traže manje vremena i resursa nego uobičajena mudrost, ali daju eksponencijalne rezultate gdje eksponencijalno znači puno veću dobit od uloženog napora i sredstava.

Postati FutureReady znači dobiti mogućnost ponovljenog sagledavanja budućnosti iz drugačijeg kuta te korištenje toga za oblikovanje budućnosti umjesto čekanja da sama dođe. Ponovno sagledavamo način na koji se razmišlja, planira i radi da bismo realnosti današnjice iskoristili za remećenje sadašnjosti. Kada se ta promjena mentaliteta dogodi, pokazujem kako da u svoju korist okrenu nadolazeći tsunami promjena i usmjere ga prema dugoročnoj stabilnosti umjesto da ih taj tsunami gurne u beznačajnost.

Ocijeni:

1 2 3 4 5

5 (3 ocjena)
Ispravi pogreške

Komentari

Registracija