Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 179
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
RJEŠAVANJE PROBLEMA

Evo kako u praksi izgleda Facebookova potraga za 'lažnim vijestima'

Pobjednička strategija tvrtke Marka Zuckerberga je da se osniva što više segmentiranih stranica, da bi se sadržaj nudio za više ciljanih užih skupina
Foto: STEPHEN LAM/REUTERS/PIXSELL
1/4
06.12.2016.
u 19:35

Neki korisnici u ponedjeljak su javili kako su ispunjavali ankete koje su ih tražile da otkriju dovode li ih naslovi u zabludu.

Lažne vijesti su problem koji ima stvarne posljedice u životu. Dokaz tome je naoružani muškarac koji je ušao u restoran u Washingtonu kako bi 'istražio' teoriju zavjere #Pizzagate.

Radi se o izmišljenoj povezanosti Hillary Clinton s grupom koja podvodi maloljetnice u pizzeriji Comet Ping Pong. Ta se vijest proširila društvenim mrežama.

Vlasnik Facebooka, Mark Zuckerberg, kazao je ranije kako je Facebook u potrazi za "boljim tehničkim sustavima" kako bi se otkrile lažne vijesti. Također je spomenuo i nekoliko drugih pristupa koji uključujući i etiketiranje lažnih priča uz pomoć sustava za potvrdu vanjskih suradnika kao i "slušanje" medijskih profesionalaca.

Neki korisnici u ponedjeljak su javili kako su ispunjavali ankete koje su ih tražile da otkriju dovode li ih naslovi u zabludu. Tako je Chris Krewson, urednik Billy Penna, ispod članka Philadelphia Inquirera primijetio anketu koja traži da opiše naslov članka. Tražili su ga da otkrije u kojoj mjeri naslov upotrebljava "varljive naslove".

Na anketu je naišao i pisac Jorge Camargo. Njega su ispod članka Rolling Stonea pitali sadrži li naslov "ključni detalj priče". To bi prije moglo biti okrenuto na kažnjavanje "mamac" naslova nego lažnih vijesti. 

Mashable je od Facebooka dobio potvrdu o tim anketama, no nisu otkrili nikakve detalje vezane uz pitanja kako odabiru korisnike za ankete te je li to način borbe protiv lažnih vijesti.

>> Facebook, Microsoft, Twitter i YouTube jačaju borbu protiv terorističke propagande na internetu

>> U Hrvatskoj je više od 1,9 milijuna ljudi aktivno na Facebooku

Komentara 3

AN
anticenzura
20:31 06.12.2016.

Vidjeli smo u Trumpovoj kampanji kako funcioniraju ti zapadni mediji s toboznjim kredibilitetom. Sva sreca da postoje drustvene mreze, pa se mogao cuti glas naroda, inace bi bili zatrpani samo propagandom u korist Clintonove. Trump je samo preko fejsa komunicirao sa narodom, mediji su svi, osim 2-3 bili protiv njega. Nevidjena medijska masinerija, svi su se zgrazali sto izvode. A to se mogo vidjeti i kod nas u Hrvatskoj, ne samo u svijetu.

BI
bijelocrveni
20:44 06.12.2016.

Kada se liberalnim lijevim zlikovcima ne svidja pisanje proglase to populizmom, ili jos bolje kao sada, laznim vijestima.

MF
martina.fila
11:44 07.12.2016.

mediji koji lažu besramno, kao i u slučaju pizzagate, sramotno je da se pedofilija tako skriva, kriminalno

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije