Rođeni pobjednik. Barem u Hrvatskoj, gdje je novi Peugeotov kompakt 308 osvojio sve relevantne titule auta godine, pa i najprestižniju, HR Auto 2014. godine po izboru novinarskog žirija.
Sasvim nova koncepcija ogleda se u svakom detalju, od vanjskog dizajna koji je lišen dizajnerskih finesa, do profinjene unutrašnjosti. Izuzetno kompaktan, u vožnji djeluje čvrsto, a kvaliteta završne obrade unutrašnjosti je iznimna. Baš kao i zvučna izolacija koja je vrhunska, a kokpit djeluje kao da je od jednog komada.
Mali sportski volan, poznat iz 208-ice postao je Peugeotov jedinstveni standard, a novost je i-cocpit, središnja konzola sa samo nekoliko tipaka, dok se sve ostale funkcije provode preko 9,7” dodirnog ekrana. Takav kokpit obožavat će mlađi vozači, ali dvojbeno je kako će se snaći stariji, nenavikli na tehnološke novotarije.
Bez obzira na to vrlo je pregledan i nudi neka jedinstvena rješenja poput obrtomjera čija se kazaljka vrti suprotno od one na satu. Na to je potrebno navikavanje.
U vožnji je 308 izuzetno udoban, iako se ovjes čini podosta tvrd u umjerenijoj vožnji, ali kad se žustrije krene u zavoje, pokazuje se da, ipak, nije sportski nastrojen.
Na stražnjoj klupi je komforno ali ne i raskošno, ali Peugeot novu 308-icu nije ni zamislio kao pravi prostrani obiteljski auto, već kao zabavan kompakt. I u tome je uspio. Jedan je od najmanjih u klasi (4,25 cm), pa je i manevriranje u gradu olakšano.
Prtljažnik prima jako dobrih 420 litara, ali samo bez rezervne gume. Kad je ona u podnici prtljažnik je osjetno manji.
Isprobali smo poznati PSA bestseler, dizelski 1,6 e-HDi sa 115 KS i 270 Nm okretnog momenta. Zaista je sjajan, štedljiv a agilan (196 km/h, 10,2 s do stotke). Tvorničku potrošnju od 3,7 l je nemoguće postići, ali 5,4 l/100 km je vrlo dobro, pogotovo ako uz to i uživate u vožnji.
Paket opreme Allure je vrlo bogat (navigacija, 17” alu naplaci, stražnja parking kamera...) pa je i cijena od 159.053 kuna očekivana.