Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 177
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Poskupljenja

Malih auta sve manje, samo dva modela jeftinija od 100.000 kn

26.09.2022.
u 12:39

Psihološka granica od deset tisuća eura koja je donedavno vrijedila za manje, povoljnije automobile prilično se pomaknula, a još do prije 6 mjeseci za 100 tisuća kuna moglo kupiti sedam modela automobila

Ne tako davno, početkom 2019. godine svi oni koji su željeli kupiti povoljan novi automobil mogli su birati više od deset modela jeftinijih od 80.000 kuna, dok je većina tih modela imala cijenu manju od 10.000 eura (75.000 kuna), što je bila svojevrsna psihološka granica za one koji su baš željeli kupiti novi automobil, a nisu htjeli ili mogli potrošiti više. Danas više nema nijednog modela koji se prodaje po takvoj, pa ni sličnoj cijeni.

Primjerice, u veljači 2019. najpovoljniji automobil u Hrvatskoj je bio Renault Twingo s cijenom od 69.650 kuna, dok je danas početna cijena Twinga 103.900 kuna.

No poskupljuje sve, pa i automobili, no moramo biti iskreni i reći da su automobili u zadnjih nekoliko godina poskupjeli i zbog toga što svaka nova generacija donosi moderniju tehnologiju. Sve je veći broj obveznih sigurnosnih sustava u vozilima i sve su strože ekološke norme, što poskupljuje proizvodnju i razvoj modela, a to na koncu, dakako, plaćaju kupci. Zbog toga voze sigurnije i ekološki prihvatljivije nove automobile.

Sve je to razumljivo, no poskupljenja su sve učestalija i osjetnija. Ali, i manjih automobila je sve manje na tržištu. Primjerice, vozila A-segmenta, dakle, najmanjih automobila su postali pravi raritet. Na tržištu se više ne prodaju, primjerice, Peugeot 108 i Citroën C1, a njihov brat blizanac Toyota Aygo je postao mali urbani SUV Aygo X i ima početnu cijenu od 120.900 kuna. U Hrvatskoj se trenutačno ne prodaje ni najmanji Volkswagen Up!, a već dulje ni njegovi blizanci iz Škode i Seata.

Početkom ožujka smo istraživali koji se sve novi automobili mogu u Hrvatskoj kupiti za 100.000 kuna, kao novu psihološku granicu za one koji žele novi automobil, a imaju ograničen budžet, i pronašli smo sedam modela. Pet mjeseci kasnije ostala su samo dva modela – Hyundai i10 i Dacia Sandero.

Mitsubishi Space Star modelske godine 2022. kojeg je donedavno još bilo na lageru po cijeni od 94.900 kuna, sada se prodaje samo u verziji modelske godine 2023. s početnom cijenom od 101.900 kuna. Dolazi uz 1,2-litreni trocilindarski motor sa 71 KS i vrlo solidnim početnim Inform+ paketom opreme.

Hyundaijev najmanji model tako je postao najjeftiniji novi automobil u Hrvatskoj. Za 88.990 kuna može se kupiti s vrlo solidnom opremom Select koja uključuje bogati sigurnosni paket s nizom sustava pomoći vozaču, kao i, među ostalim, klima-uređajem. Pogoni ga trocilindarski 1-litreni motor sa 67 KS uz 5-stupanjski ručni mjenjač. Za 100.895 kuna stiže i uz automatik s bogatijom opremom Trend.

Dacia je godinama imala najpovoljnije modele u Hrvatskoj, Logan i Sandero su nekada stajali manje od 65.000 kuna. Logana na našem tržištu više nema, a početni Sandero se sasvim približio cijeni od 100.000 kuna i prodaje se po početnoj cijeni od 97.600 kuna. Početni Sandero podrazumijeva 1,0 TCe turbobenzinac s 90 KS i opremom Essential, koji dolazi bez klima-uređaja, a doplata je 3000 kuna. Stoga, uz klima-uređaj koji danas kupuje gotovo svaki kupac dolazimo i kod Sandera do cijene veće od 100.000 kuna.

U ožujku je Suzuki imao dva modela jeftinija od 100 tisuća kuna. Mali SUV Ignis koštao je 94.213 kuna, dok je danas početna cijena 106.113 kuna. Početna cijena Swifta u ožujku je bila 100.400 kuna, dok danas za najpovoljniji Swift morate izdvojiti 110.354 kune.

Ni Fiat više nema modela jeftinijeg od 100.000 kuna. Panda se u ožujku prodavala za 99.484 kune, dok je sadašnja početna cijena talijanskog gradskog automobila 109.900 kuna. Ne tako davno početna Panda mogla se kupiti za manje od 80.000 kuna. Šminkerski retro gradski model Fiat 500 godinama je imao cijenu ispod 100.000 kuna, no već u ožujku je bio poskupio na 109.438 kuna, dok mu je danas početna cijena 122.900 kuna.

 

 

Kijin mali gradski automobil Picanto ima početnu cijenu od 109.999 kuna, a dolazi uz 1,0-litreni benzinac sa 66 KS.

Koliko su automobili poskupjeli, vidi se iz primjera Mazde2. U ožujku je početna cijena pouzdanom gradskom japancu bila vrlo prihvatljivih 102.455 kuna, dok je danas početna cijena "dvojke" 118.745 kuna.

Početkom veljače nova generacija Škode Fabije imala je premijeru u Hrvatskoj. Fabia uz 1,0 motor s 80 KS i Active opremu imala je cijenu od 112.003 kn, a istovjetni model danas stoji 120.071 kuna.

Za modele koji su se još donedavno mogli kupiti debelo ispod 100.000 kuna, poput Citroëna C3 ili Opel Corse, danas se mora izdvojiti znatno veća količina novca. Početni Citroën C3 stoji 115.175 kuna, a Opel Corsa u Hrvatskoj je 131.108 kuna.

Početna cijena Peugeota 208 je 137.885 kuna, a VW Pola 136.676 kuna. Početna cijena Renault Clija s benzincem od 65 KS iznosi 117.900 kuna. Početni Yaris sada uz 1,0-litreni benzinac stoji 123.500 kuna, a novi Aygo X 120.900 kuna.

Kia Rio, korejski predstavnik B segmenta ima početnu cijenu od 114.999 kuna, dok se za Kijin B SUV Stonic koji se prije redizajna prije otprilike dvije godine mogao kupiti po početnoj cijenu ispod 100.000 kuna sada mora izdvojiti najmanje 129.999 kuna.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije