Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 20
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Isprobali smo Rolls Royce automobile

Za profinjenu gospodu! Jako bogatu!

Rolls Royce
Foto: Nel Pavletić/Pixsell
1/13
27.09.2016.
u 21:08

Svi automobili Royce Roycea, britanske marke koju su prije 112 godina u Manchesteru osnovali aristokrat Charles Rolls i genijalni inženjer iz radničke obitelji Henry Royce, i danas se proizvode ručno

Dvije simpatične gospođe u najboljim godinama u opatijskoj luci jako su se zainteresirale za Rolls Royce Down, najskuplji kabriolet na svijetu i najnoviji model ovog najluksuznijeg proizvođača automobila, koji smo imali prilike isprobati ovog vikenda na Kvarneru.

– Koliko košta? – zanima se gospođa.

– Oko 4,5 milijuna kuna – odgovaramo.

– Uh, pa za to bih trebala prodati svoje obje kuće! -– odustaje.

Ali, bez obzira na to što prosječan Hrvat takve luksuzne automobile može samo gledati, zainteresiranih kupaca ima i kod nas, otkriva nam Melita Relić, direktorica prodaje Rolls-Royce Motor Cars Dresden, dijela tvrtke Thomas Exclusive Cars iz Dresdena, jednog od najvećih njemačkih prodavača luksuznih automobila. Ona je Slavonka koja je u Njemačku otišla s 18 godina i upravo je ona ove prestižne automobile na predstavljanje za potencijalne kupce i novinare prvi put dovela u Hrvatsku. I to cjelokupnu gamu, od klasičnog modela Phantom čiji je vlasnik i jedan Hrvat, naš najveći kolekcionar automobila i bivši vlasnik Sonic banke Branko Ostović, koji u svojoj kolekciji ima i Rolls Royce iz 1956. koji je vozio Fred Astaire, pa do novijih modernijih verzija Ghost, Wraith, Phantom Drophead Coupé i najnovijeg Dawna.

– Cijene dogovaramo izravno s kupcima ovisno o njihovim željama, a mogu vam reći da najjeftiniji model stoji 230.000 eura bez poreza (3,43 milijuna kuna s porezom, op.a.). Kupci mogu prije narudžbe otići u Englesku i s dizajnerima Rolls Roycea dogovoriti materijale, opremu, boje i uzorke za unutrašnjost svog automobila. I u ovih nekoliko dana smo u Opatiji ugostili nekoliko ozbiljno zainteresiranih ljudi, bivših i sadašnjih vlasnika i poduzetnika  – rekla nam je Melita Relić.

Svi automobili Royce Roycea, britanske marke koju su prije 112 godina u Manchesteru osnovali aristokrat Charles Rolls i genijalni inženjer iz radničke obitelji Henry Royce, i danas se proizvode ručno. Čak se ručno i sklapa karoserija, dok se jedini roboti u tvornici u engleskom Goodwoodu koriste za bojenje, jer, kako kažu, u Rolls Royceu iskustvo je pokazalo da to jedino roboti bolje rade od ljudi. Za izradu jednog automobila im je u prosjeku potrebno 40 dana.

Tvrtka je početkom milenija proizvodila tek 300 automobila godišnje, a od kad ih je 2003. preuzeo njemački BMW, počeo je veliki rast proizvodnje i broja modela. Rekordna je bila 2014. kada je proizvedeno 4063 automobila. Rolls Royce se modernizirao, od klasičnog engleskog dizajna koji se njeguje još u modelu Phantom do najnovije posebne opreme Black Badge, namijenjene mlađim kupcima. Rezultat modernizacije je prosjek godina kupaca koji je danas 46, dok je samo prije osam godina bio 54 godine.

– Približavamo se sve mlađim kupcima, a sada je sve više naših modela vozačkih. Phantom je još uvijek model primjereniji za vlasnika na stražnjem sjedištu s vozačem, dok druge modele kupuju ljudi koji ih žele voziti. Imamo dvije nove linije, Bespoke kupcima pruža neograničene mogućnosti personalizacije svakog pojedinog automobila,  dok dinamična linija Black Badge za modele Wraith i Ghost pruža sportskiji štih – kazao nam je Marcus Reil, regionalni generalni direktor Rolls Roycea.

Sjeli smo u kabriolet Dawn i za 22 sekunde spustili krov. Namještanje upravljača, sjedala pa čak i zatvaranje nasuprot okrenutih vrata obavlja se pomoću elektromotora. Sve površine u unutrašnjosti automobila su vrhunske. Gotovo sve je izrađeno od ručno prošivene najfinije kože, tipke su od kroma i aluminija, a ispod nogu fini mucasti tepisi. Dobro da je vani sunčano, jer bismo ih inače zaprljali. Tko zna koliko stoje?! Tu je i nezaobilazni kišobran, pritiskom na tipku izlazi iz vrata, a stražnji gornji pokrov je od najfinije tikovine, kao na jahtama.

U kabini se, pa čak i kad je krov spušten, gotovo ne čuje motor. A ispod ogromne haube je V12 6,6-litreni turbo s čak 570 KS i 780 Nm okretnog momenta. Bez obzira na 2570 kg mase i dužinu od 529 cm do stotke stiže za samo  4,9 s, a najveća brzina ograničena je na 250 km/h. Dakle, snage nikad ne nedostaje iako je Rolls Royce namijenjen prije svega za krstarenje cestom, a ne za neku jurnjavu zavojitom cestom. Osjećaj je kao da vozite brod, zbog vrhunske udobnosti, kao da lebdite cestom.

Ako se vožnja u Dawnu može usporediti s krstarenjem nekim gliserom, vožnja u većem modelu Ghost je upravljanje jahtom. Isti motor i performanse, ali veća dužina i masa stvoreni su za otvorenu cestu ili mirnu vožnju kroz grad u kojoj ćete svakako biti prava atrakcija.

>> Rolls-Royce budućnosti vozit će virtualna Eleanor

Komentara 3

Avatar Azriel
Azriel
21:20 27.09.2016.

sreća pa ovaj portal prate sami bogataši. sad ste im olakšali izbor novog auta

DU
Deleted user
09:28 28.09.2016.

Potpuna je istina kako je RR za istinsku gospodu među dobrostojećima. Nedostatak istih na HR cestama govori o razini kulture i mentaliteta hrvatskih novopečenih bogtataša.

IK
ikonoklast
15:43 28.09.2016.

di ce ga vozit kad bura stalno ometa promet?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije