Pregled dana navigacija Automobili
zimske gume

Usporedba zimskih guma - najbolji su opet Michelin i Continental

Barum i Sava su “best buy” u dimenziji 165/70 R14, a Nokian u dimenziji 205/55 R16

Foto: Marko Jurinec/PIXSELL

Dani su sve hladniji i vlažniji, pa valja razmisliti i o sezonskoj izmjeni pneumatika na automobilima. Iako je u Hrvatskoj zimska oprema obvezna kad je kolnik prekriven snijegom ili kad je na njemu poledica - a pod zimskom opremom se podrazumijevaju zimske gume ili ljetne gume s minimalnom dubinom profila 4 mm i lancima za snijeg (u prtljažniku pripremljeni za pogonske kotače) - preporuka je da u hladnijem dijelu godine, čim temperatura padne ispod 7°C, vozite na zimskim gumama. Imate li ih uskladištene od proljeća sada ih treba samo montirati i uskladištiti ljetne gume.

>> 165/70 R14

>> 205/55 R16

Bridgestone za SUV-ove

Ako ih nemate, pred vama je značajna investicija. Kolika, ovisi o dimenzijama guma propisanim za vaš automobil. Dobar putokaz za istraživanje koje gume kupiti je tradicionalno testiranje austrijskog (ÖAMTC) i njemačkog (ADAC) autokluba. I ove su jeseni testirane tri najčešće dimenzije guma. U dimenziji 165/70 R14 za automobile B segmenta u koje spadaju VW Polo i Renault Clio najbolje je ocijenjena Michelinova guma Alpin A4, a četiri zvjezdice su dobile i Continentalova i Pirellijeva guma.

Ocjenu “ne preporučuje se” dobili su kineski Effiplus Epluto I i ukrajinski Premiorri ViaMaggiore. Obje su pale na testu zbog užasnih rezultata pri vožnji na mokroj cesti. Kod dimenzije 205/55 R16 za kompaktne automobile poput VW Golfa i Škode Octavije najbolji je Continental, a još četiri gume imaju četiri zvjezdice – Michelin, Dunlop, Goodyear i Nokian. Proklizala je kineska guma Syron Everest 1. Kod dimenzije 215/55 R16, koja odgovara kompaktnim SUV modelima poput Nissan Qashqaija i Dacie Duster, najbolji su Bridgestone, Dunlop i Continental. A gdje kupiti gume?

Savjeti Carinske uprave

Dakako, prva mogućnost je kod nekih od naših vulkanizera i prodavača. Trebate pogledati koje marke guma imaju i po kojim cijenama, često se gume mogu naći i po akcijskim cijenama. Još uvijek je, za one koji su blizu granice, najjeftinije gume kupiti u Sloveniji. Čak i kod malih dimenzija razlika je osjetna. Pogotovo kad dobijete povrat slovenskog poreza na dodanu vrijednost. Primjerice, četiri gume Michelin Alpin A4 165/70 R14 u Zagrebu za gotovinu s popustom stoje 1908 kuna, dok u Brežicama, uz povrat slovenskog poreza na dodanu vrijednost, taj komplet košta 1492 kune.

U Hrvatsku je po osobi dozvoljeno unijeti vrijednost robe do 1000 kuna. Ali, po savjetima Carinske uprave, uvesti se mogu i četiri gume, do vrijednosti od 4000 kuna i to neto cijene (ako imate potvrdu o odbitku slovenskog PDV-a), ako su u vozilu četiri člana iste obitelji (odnosno istog kućanstva), ali samo ako su gume odgovarajuće autu koji prelazi granicu. Ako su za drugo vozilo, mora se dokazati da je netko u autu vlasnik tog vozila. Gume mogu biti i montirane na vozilo.

Od besplatnog do 75 kuna po gumi Pri ku

Od besplatnog do 75 kuna po gumi

Pri kupnji novih guma treba uzeti u obzir da većina vulkanizera naplaćuje i montažu, balansiranje te ventil za gume, što može bitno utjecati na konačnu cijenu. Primjerice, u zagrebačkom Vulkalu montaža, balansiranje i ventil za dimenziju 205/55 R16 stoji 75 kuna po gumi. U Auto Kreši je montaža i balansiranje već tradicionalno besplatna za gume kupljene kod njih. Slovenski vulkanizeri Lašič i Furlan montažu i balansiranje naplaćuju pet eura, a ventil jedan euro po gumi.

Hotel za gume već od 120 kuna Ljetne gu

Hotel za gume već od 120 kuna

Ljetne gume tijekom zime valja uskladištiti na pravilan način kako bi se očuvala njihova svojstva. Gume se moraju čuvati van dometa svjetlosti, na suhom i hladnom, izbjegavajući blizinu tekućih goriva (benzina i ulja). Ako su gume na naplatku, čuvajte ih u okomitom položaju ili obješene, ako su bez naplatka, čuvajte ih u vodoravnom položaju. Ako nemate gdje uskladištiti gume, neki vulkanizeri nude tzv. hotel za gume. Cijena sezonskog uskladištenja kompleta guma stoji od 120 kuna, a kod nekih je besplatno ako su gume kupljene kod njih.

Ocijeni:

1 2 3 4 5

0 (0 ocjena)
Ispravi pogreške

Ključne riječi

Komentari

Registracija
  • kharamija kharamija

    29.10.2012 u 07:54h

    Zbilja si Marsovac i još k tome licemjeran! To kaj ti voziš na tim gumama misliš da 90% ostalih isto vozi? Koliko automobila ima serijsku tu dimenziju??? Ima ih sigurno, a u kojoj su klasi???... Nedostupni su velikoj većini Hrvata osim ako se tipinčo ne zaduže do hipofize samo da bi susjed vidio da "imaju" (kredit)... Ti cijelo vrijeme konotiraš na ovjes. Naravno da je između njih ogromna razlika. Po tvom laprdanju vozio si ih na negoj igrici možda. Ja ne pričam o divljanju nego o korisnosti i općenito iskoristivosti pogona. Impreza & Evo su sportski dotjerani do vrlo visoke razine i imaju takve diferencijale. Sa Sava Eskimom bi orali po snijegu i čistili ulice. A6, A8 i slično su komforne limuzine, i itekako su sposobni na snijegu, u brdima i naravno s adekvatnim gumama. Nijedan od spomenutih "ne radi čuda na snijegu" bez zimskih guma.
    0 0% 0
  • Prijavljeni

    28.10.2012 u 19:42h

    karamija, puno si mi pametan! ajde ti za profesora, nego ja imam gume 245/45/18 i nije mi jasno da fakat neko jos kupuje gume 165.... ako i kupuje tog nije briga kakve su jer ima stari auto. a sto se tice ovog tvog pogona i pametovanja, ja sam vozio Evo X i A6 quatro i ti auti nemaju nista zajednicko sto se tice drzanja ceste. dok s mitsubishijem mozes izvoditi cuda, audiju vec odavno fizika pokazala zube. pa ti pisi kratice nekom djeci.
    0 0% 0
  • Gosp.Lopov Gosp.Lopov

    28.10.2012 u 13:50h

    . Ove druge Cont. su dobre i trajne a ove prve mozete na proljece baciti i ustediti na vremenu i cuvanju za dogodine.
    0 0% 0
  • kharamija kharamija

    29.10.2012 u 07:54h

    Zbilja si Marsovac i još k tome licemjeran! To kaj ti voziš na tim gumama misliš da 90% ostalih isto vozi? Koliko automobila ima serijsku tu dimenziju??? Ima ih sigurno, a u kojoj su klasi???... Nedostupni su velikoj većini Hrvata osim ako se tipinčo ne zaduže do hipofize samo da bi susjed vidio da "imaju" (kredit)... Ti cijelo vrijeme konotiraš na ovjes. Naravno da je između njih ogromna razlika. Po tvom laprdanju vozio si ih na negoj igrici možda. Ja ne pričam o divljanju nego o korisnosti i općenito iskoristivosti pogona. Impreza & Evo su sportski dotjerani do vrlo visoke razine i imaju takve diferencijale. Sa Sava Eskimom bi orali po snijegu i čistili ulice. A6, A8 i slično su komforne limuzine, i itekako su sposobni na snijegu, u brdima i naravno s adekvatnim gumama. Nijedan od spomenutih "ne radi čuda na snijegu" bez zimskih guma.
    0 0% 0
  • Prijavljeni

    28.10.2012 u 19:42h

    karamija, puno si mi pametan! ajde ti za profesora, nego ja imam gume 245/45/18 i nije mi jasno da fakat neko jos kupuje gume 165.... ako i kupuje tog nije briga kakve su jer ima stari auto. a sto se tice ovog tvog pogona i pametovanja, ja sam vozio Evo X i A6 quatro i ti auti nemaju nista zajednicko sto se tice drzanja ceste. dok s mitsubishijem mozes izvoditi cuda, audiju vec odavno fizika pokazala zube. pa ti pisi kratice nekom djeci.
    0 0% 0
  • Gosp.Lopov Gosp.Lopov

    28.10.2012 u 13:50h

    . Ove druge Cont. su dobre i trajne a ove prve mozete na proljece baciti i ustediti na vremenu i cuvanju za dogodine.
    0 0% 0