Pregled dana navigacija Automobili
Kupaca već ima

Samoborac izradio najbrži električni auto na svijetu

Mladi hrvatski izumitelj Mate Rimac (23) Concept One stvara u pogonu u Svetoj Nedelji, a prvi put će ga predstaviti na Frankurtskom sajmu od 15. - 25. rujna

Foto: 'Zarko Basic/PIXSELL'

Na predstojećem frankfurtskom salonu automobila (15. - 25. rujna) prvi će put biti predstavljen Concept One, prototip najbržeg cestovnog električnog automobila na svijetu koji ima 1088 konjskih snaga, 3800 Nm okretnog momenta, do stotke dolazi za 2,8 sekundi, može postići elektronski ograničenu brzinu od 305 km/h i ima doseg od 600 km. Ništa čudno, jer najjači svjetski saloni automobila upravo služe tome. Da, ali taj je električni supersportski automobil nastao u Hrvatskoj i proizvod je tvrtke Rimac automobili. Glavni konstruktor je 23-godišnji izumitelj iz Samobora, Mate Rimac. Njegov će automobil biti konkurent najbržim automobilima na svijetu Ferrariju, Bugatti Veyronu i američkom proizvođaču sportskih električnih automobila Tesla Motorsu čiji najjači model Roadster S ima 248 KS i do 100 km/h dolazi za 3,7, najveću brzinu od 200 km/h i uz doseg od 400 km.

Mate Rimac, još je u srednjoj školi patentirao rukavicu koja zamjenjuje tipkovnicu i retrovizor bez mrtvog kuta. Za razvoj električnog automobila se odlučio jer oduvijek voli brzinu i automobile, a sve je krenulo kad mu je prije četiri godine na jednoj utrci zakazao motor na njegovu BMW-u. Tada je odlučio napraviti sportski auto na struju. I krenuo ga je uz dijelove koje je nabavio preko interneta sam sastavljati u garaži roditeljske kuće u Samoboru. Danas na Streetrace utrkama pobjeđuje s petom generacijom tog automobila baziranog na BMW kockici, a nazvan je Rimac automobili e-M3 i tako uredno registriran, a u prometnoj knjižici za zemlju porijekla stoji Hrvatska. Tako je službeno postao prvi automobil proizveden u Hrvatskoj. Treba napomenuti da su samo u prvoj generaciji e-M3-a korištene kupljenje komponente, a kasnije su ugrađivani dijelovi iz vlastitog razvoja i proizvodnje.

Hrvatska proizvodnja

U modernom razvojnom centru i proizvodnom pogonu u industrijskoj zoni u Svetoj Nedelji punom parom radi dvadesetak ljudi. Ukupno 50-ak ljudi radi na projektu. Od toga 40 u Hrvatskoj, a i kooperanti su većinom hrvatske tvrtke. U Lipik glasu se rade stakla, karbonske dijelove radi zagrebačka MAC moto plastika, izradu i glodanje kalupa Board Guardian iz Zagreba, infotainment tvrtka Xylon. Vanjski dizajn potpisuje mladi hrvatski dizajner Adriano Mudri, a unutrašnjost dizajner talijanske Pininfarine, Srbin s talijanskom adresom Goran Popović i njegova ekipa.

– U posljednje dvije godine smo zaposlili osam mladih inženjera koji su stigli s fakulteta. Tu je i tvrtka Kvočić koja izrađuje strojne dijelove za prijenos snage i sada radi isključivo za nas – govori Mate Rimac, pokazujući priznanja s inovatorskih sajmova i izložbi u Genevi, Koreji, Nürnbergu, Budimpešti...

Najbitniji dio automobila je Battery Management System koji omogućuje da baterijski paket kapaciteta 92 kWh valjano radi. Za mehaniku automobila je zadužen poznati zagrebački inženjer Zlatko Kvočić koji je slagao automobil Niki Puliću.

Jeftiniji od Paganija

– Raditi automobil na struju izgleda jednostavnije nego auto s običnim motorom jer nema mjenjača i mnogih dijelova, ali brzo shvatite da je to zapravo jednako komplicirano – kaže Kvočić.

O novcu uloženu u projekt Rimac nerado priča. Kaže da je uloženo nezamislivo manje od razvoja električnog automobila e-Ruf za kojeg je Siemens od njemačke Vlade dobio poticaj od 20 milijuna eura ili američke Tesle koja je od njihove Vlade dobila 450 milijuna dolara.

– E-Ruf smo na nedavnoj 800 km dugoj utrci e-miglia kroz Alpe nekoliko puta šlepali s našim kombijem, dok je naš e-M3 bez problema prolazio dionice. Jedino smo se mi, i nakon nas Tesla Roadster, popeli na poznatu planinu Grossglockner – kaže Rimac.

Cijena automobila se dogovara izravno s kupcem i ovisna je o kupčevim posebnim željama. Rimac nam je otkrio da je prva dva automobila već prodao i to bogatom šeiku iz Abu Dhabija koji želi ostati anoniman. Otkriva da će biti nešto jeftiniji od konkurentskih supersportskih automobila europskih manufaktura Paganija i Konigsegga.

– Orijentirali smo se na proizvodnju skupih automobila jer s jeftinim automobilima nemamo šanse protiv jakih proizvođača velikoserijskih automobila. Naš automobil će imati osnovnu cijenu od 700.000 eura, ali zato imamo prednost jer možemo ugrađivati najbolje dijelove – kaže Rimac. Prvi automobil planira isporučiti krajem 2012. nakon što se provedu zahtjevna testiranja u Španjolskoj, a planirana je proizvodnja od 10 do 15 vozila na godinu.

Ocijeni:

1 2 3 4 5

0 (0 ocjena)
Ispravi pogreške

Ključne riječi

Komentari

Registracija
  • sttipe sttipe

    17.10.2011 u 14:46h

    pih,bijednih 1000 konja!!da je izbacija suvozačev sic moga je dodat baterija za još bar 300 konja snage motorima..od glave višak ne boli..ma,skužajte,triba je izbacit oba sica,+ samo stavit antenu na krov,i moga je imat 2000 konja!!!voziš na daljinski,ka svaku besmislenu i nepotrebnu igračku..
    0 0% 0
  • potrosnja-goriva.net

    15.09.2011 u 10:02h

    Svakako genijalni majstor, ako je dosad uspio na noge postaviti takvo nešto. Ali tek sad počinje Sizifova muka, treba naći investitore. Kina?Indija? Možda ih i pronađe na IAA. Sretno!
    0 0% 0
  • banijash banijash

    12.09.2011 u 18:59h

    i, gdje je taj super auto ? -
    0 0% 0
  • sttipe sttipe

    17.10.2011 u 14:46h

    pih,bijednih 1000 konja!!da je izbacija suvozačev sic moga je dodat baterija za još bar 300 konja snage motorima..od glave višak ne boli..ma,skužajte,triba je izbacit oba sica,+ samo stavit antenu na krov,i moga je imat 2000 konja!!!voziš na daljinski,ka svaku besmislenu i nepotrebnu igračku..
    0 0% 0
  • potrosnja-goriva.net

    15.09.2011 u 10:02h

    Svakako genijalni majstor, ako je dosad uspio na noge postaviti takvo nešto. Ali tek sad počinje Sizifova muka, treba naći investitore. Kina?Indija? Možda ih i pronađe na IAA. Sretno!
    0 0% 0
  • banijash banijash

    12.09.2011 u 18:59h

    i, gdje je taj super auto ? -
    0 0% 0