Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 95
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
ALARMANTNO

Nove trošarine: Auti većinom poskupljuju!

pariški autosalon (1)
AFP/PIXSELL
27.11.2012.
u 09:00

Neznatno će pojeftiniti samo auti koje danas rijetki kupuju

Automobil koji trenutno vozi hrvatskim cestama u prosjeku je star 10,87 godina! Pomlađivanje našeg voznog parka - koje je krenulo uzletom tržišta novih automobila, da bi rekordne 2008. dosegnulo 88.265 novih automobila - kriza je bitno usporila rušenjem tržišta 2009. godine na 44.918 automobila, da bi nas Vladine 'poticajne mjere' sad vratile na razinu 1992. godine.

Naime, pritisnuti neimaštinom i nesigurnošću, kupujemo sve manje novih automobila, te ćemo kraj ove godine dočekati s jedva 32.000 novoregistriranih automobila. To, pak, za rezultat ima ponovno starenje ukupnog voznog parka. Prastari automobili na cestama - uz manje radnih mjesta i manje novca u državnom proračunu - znače i više tehnički neispravnih i nesigurnih automobila u prometu.

Svaki drugi prestar

Da to nije tek fraza svjedoče podaci Centra za vozila Hrvatske. Od ukupno 1,404.796 osobnih automobila koji su 2011. bili na redovnom tehničkom pregledu, najviše ih - čak 766.087 (54,53%) - ima deset i više godina! S udjelom od 25,73 posto slijedi 361.555 automobila starih dvije do pet godina. Šest do devet godina staro je 234.159 automobila u Hrvatskoj (16,66%).

Pogledamo li prolaznost automobila starijih od deset godina na tehničkom pregledu, postotak neispravnih kreće se od 25,45 posto kod Toyotinih modela do 48,56% kod Zastavinih. U toj je kategoriji na našim cestama najviše Volkswagena (156.388 automobila), kojih je 32,94% na tehničkom pregledu bilo neispravno.

Stari i neispravni

Kod automobila starih pet do deset godina, neispravnih je bilo od 9,24% kod Honde do 34,84% kod Lade. Najbrojnijih Renaulta (57.674 automobila) neispravnih je bilo 16,64%. Kad govorimo o automobilima mlađima od pet godina, situacija je puno bolja. Najmanje je neispravnih bilo sa značkama BMW-a (3,5%), Audija (3,69%) i Mazde (3,77%), a najviše Fiatovih (10,12%), Seatovih (10,01%) i Peugeotovih (9,56%). Među najbrojnijim Opelima (44.528 automobila) neispravnih je bilo 7,98%.

Zaključak je i više nego jasan - manje novih automobila znači i stariji i neispravniji vozni park. Vladajući su nam servirali prijedlog novih trošarina koje su trebale značiti i niže cijene mnogih automobila. Prvi izračuni izrađeni su na temelju malog broja modela, a zastupnici pojedinih marki automobila za Hrvatsku upozoravali su da modeli izabrani za primjer daju pogrešnu sliku budućih cijena.

Tvrdili su da će auti zapravo biti skuplji te su na temelju prijedloga novih trošarina izračunali nove cijene za sve modele iz svoje ponude. Rezultati su i više nego poražavajući! Ne da neće pojeftiniti, već će velika većina automobila zaista biti skuplja! Jeftiniji će biti modeli koje sada malo tko kupuje jer su nepovoljni ili tržištu nezanimljivi. Također, ta pojeftinjenja bit će neznatna u usporedbi s iznosima za koje će ostali modeli poskupjeti. Primjerice, Toyota Hilux bit će skuplja od 57.750 (za izvedbu 2,5D) do 94.230 kn (3,0 AT), dok će Verso stajati do 20.452 kn više.

Neznatna pojeftinjenja

Volkswagen Polo Trendline 1,2 sa 60 KS, koji sada do registracije vrijedi 84.053 kn uz nove bi trošarine bio 2228 kn skuplji. VW Golf Plus Trendline 1,4 sa 80 KS danas stoji 132.120 kn, a po prijedlogu novih trošarina stajao bi 142.028 kn, odnosno 9908 kn više. Passat Trendline 1,4 sa 122 KS danas stoji 182.723 kn, a sutra će - prihvati li se prijedlog novih trošarina - stajati 197.175 kn (14.453 kn više).

Isti bi automobil ali sa 1,6 TDI agregatom sa 105 KS sa 185.003 kn pojeftinio na 184.688 kn. Dakle, za 'velebnih' 315 kuna. VW Sharan, Touareg, Phaeton, Amarok bit će skuplji do zastrašujuće 137.303 kn (kod Touarega 4,2 TDI). U usporedbi s tim, pojeftinjenje od 3338 kn kod modela CC 2,0 TDI s ručnim mjenjačem zvuči smiješno. Tim više što će isti model, ali s naprednim DSG automatskim mjenjačem biti 12.818 kn skuplji!

Slično je i kod drugih marki. Ibiza SC Reference sa 1,2 motorom od 70 KS bit će 1644 kn skuplja (sa 79.900 kn skače na 81.542 kn), a isti model sa 1,4 benzincem od 85 KS bit će skuplji 4409 kn. Za 3355 kn pojeftinit će, pak, Ibiza 1,6 TDI (90 KS) koja sad košta 99.878 kn.

Komentara 26

ST
stefj
11:07 27.11.2012.

Ma tko je mogao uopće očekivati da bi ova vlada nešto snizila. Oni samo znaju za nove i veće poreze, nove i veće trošarine, ... Sada smo drugi po poreznom opterećenju na automobile u Europi, zašto ne bismo bili prvi? Da se i sa time Linić može pohvaliti. Imamo najveće opterećenje na plaće, najveće PDV opterećenje, najveći porez na dobit, a sad ćemo imati i najveći porez na automobile. Baš smo naj. S crvenom Hrvatskom do kraja i u ponor ako treba...

SA
sandymaca
11:13 27.11.2012.

"Neznatno će pojeftiniti samo auti koje danas rijetki kupuju" ----- Golf dizel?

AA
aabbcc
11:07 27.11.2012.

vozi hrvatskim cestama u prosjeku je star 10,87 godina! ___________________________________________ Pa sta hocete to je prosjek najrazvijenijih zemalja na svijetu ? ( mnogi proizvodjaci daju gar. 12 god na koroziju...)

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije